Groeiverhaal: Raymond van Stagiair naar Online Marketeer

Na twee succesvolle stageperiodes is Raymond Kingma aan de slag gegaan bij Bambuu.

Nina Chrispijn
Door:
Nina
Tuesday
24
March
2020
Bloeien bij Bambuu

Na twee succesvolle stageperiodes is Raymond Kingma aan de slag gegaan bij Bambuu.

Raymond, wat deed je voordat je bij Bambuu aan de slag ging?

Voordat ik bij Bambuu aan de slag ging zat ik nog in mijn studietijd. Ik heb eerst een mbo opleiding Detailhandel aan het Horizon College in Heerhugowaard gedaan en ben daarna Commerciële Economie op de Hogeschool van Amsterdam gaan studeren. Ik ben toen tijdens mijn studie bij Bambuu gaan stage lopen, waarna ik eigenlijk nooit meer ben weggegaan. Wel heb ik voordat ik bij Bambuu ben gaan werken verschillende bijbaantjes gehad, zo ben ik studentchauffeur geweest, heb ik in de horeca gewerkt, iets met linkbuilding gedaan en gewerkt bij een recruitmentbureau.

Daarnaast ben ik voordat ik bij Bambuu ben gaan werken altijd al bezig geweest met websites en online marketing. Hierdoor heb ik een vliegende start kunnen maken in mijn periode bij Bambuu.

Toen je bij Bambuu solliciteerde, wat sprak je toen zo in de functie aan?

Dat ik iets met online marketing wilde gaan doen wist ik eigenlijk al vanwege mijn studie. Toen ben ik tijdens een neven- en nichtendag met Sietse in gesprek geraakt over mijn studie en vertelde hij meer over Bambuu. Bambuu leek mij toen een erg leuk en mooi bedrijf om stage te gaan lopen. Ongeveer een jaar later was het tijd voor mij om een stageplaats te zoeken en heb ik meteen bij Bambuu gesolliciteerd, inmiddels werk ik er twee jaar.

Wat zie je zelf als je grootste persoonlijke ontwikkeling de afgelopen 2 jaar bij Bambuu? Hoe kijk je terug op deze periode?

Bij Bambuu werken we voor veel verschillende klanten met een op hun bedrijf en situatie afgestelde marketingstrategie. Hierdoor zijn de werkzaamheden heel divers en moet je veel schakelen tussen verschillende klussen en klanten. In het begin   vond ik het lastig om hier mee om te gaan. Inmiddels ben ik eraan gewend en lukt het mij beter mijn dagen en agenda in de plannen. Daarnaast heb ik veel technische stappen gemaakt en ben ik een betere online marketeer geworden.

Wat doet Bambuu om je bij je ontwikkeling te helpen?

Ik krijg op mijn werk veel ruimte om mijzelf te ontwikkelen. Dit kan op allerlei manieren, zo gebruik ik zelf veel tijd om cursussen te volgen en diploma’s te halen, maar als ik een evenement wil bezoeken voor mijn eigen ontwikkeling is dat ook goed. Doordat het online marketing vakgebied zo dynamisch is, is het voor ons als online marketeers ook echt nodig om je te blijven ontwikkelen en zijn we nooit uitgeleerd.

Ik leer daarnaast iedere dag veel van mijn collega’s. Het niveau binnen het team is hoog en hierdoor kunnen we elke dag van elkaar leren.

Wat zijn de grootste verschillen als je naar jezelf kijkt nu en 4 jaar geleden?

De afgelopen vier jaar heb ik vooral veel geleerd over de technische taken van een online marketeer. Alle Google tools, Facebook maar ook over websites en video.

Waarin zou je jezelf nog willen zien groeien? Hoe kan Bambuu je hierbij begeleiden?

Ik zou mijzelf op twee fronten willen ontwikkelen: enerzijds wil ik technisch een nog betere marketeer worden, anderzijds wil ik beter worden in het klantcontact en hoe ik adviezen beter kan overbrengen bij klanten. Ik denk dat ik deze twee punten vooral kan ontwikkelen door ervaring op te doen. Bij Bambuu krijg ik genoeg mogelijkheden om hiermee ervaring op te doen en kan ik veel leren van de collega’s waarmee ik samenwerk.

Arrow icon
Nina Chrispijn
Nina Chrispijn
Marketing Strateeg

Interesse in onze aanpak? Laat Bambuu meekijken met je uitdagingen.

Bekijk of je in aanmerking komt voor een vrijblijvende nulmeting door onze specialisten.

No items found.