Joinuz

In een krappe arbeidsmarkt is het belangrijker dan ooit om je als werkgever te onderscheiden. Met een branding campagne is het mogelijk je als sterk merk neer te zetten, mits de emotie en creatie goed tot uiting komen.

Joinuz

In een krappe arbeidsmarkt is het belangrijker dan ooit om je als werkgever te onderscheiden. Met een branding campagne is het mogelijk je als sterk merk neer te zetten, mits de emotie en creatie goed tot uiting komen.
Joinuz
Case Study

Next level branding campagne voor Joinuz

Ik leg het je uit aan de hand van een case van Joinuz!

Meer weten over wie Joinuz is, wat ze doen en welke digitale transitie zij hebben gemaakt?
Bekijk deze case: Digitale volwassenheid van Joinuz

Is je bedrijf klaar voor branding? 

In de eerder geschreven case zit direct een deel van het antwoord als het gaat om de voorwaarden voor een goede branding campagne.

Als bedrijf moet je als het ware klaar zijn om de stap naar goede branding te maken. Zijn er te veel pijnpunten in de klantreis? Als het gaat om employer branding en recruitment: 

  • Heb je geen snaar strakke werken-bij site? 
  • Is er geen helder sollicitatieproces met veel drop-out in het proces?
  • Zijn de vacatureteksten niet geoptimaliseerd voor goede vindbaarheid?
  • Is de opvolging van kandidaten of is je meetbaarheid niet op orde? 

Begin er dan niet aan. Alles wat je er boven in de funnel aan zichtbaarheid erin pompt is weggegooid geld en het rendement op je investering zal er niet (of beperkt) zijn.

Voor één van onze opdrachtgevers, Joinuz is er veel tijd en energie gestoken om een zo optimaal mogelijke klantreis voor de kandidaat te realiseren. Dit vanuit de "lekker leven" filosofie. 

Zij zijn inmiddels digitaal volwassen, met een goed werkend digitaal ecosysteem. Het gehele kandidaat proces en kent heldere KPI's en worden er middelen ingezet om zowel actief als latent werkzoekenden te bereiken. 

Klaar voor de volgende stap om hoger in de funnel een grotere doelgroep aan te spreken met een onderscheidende branding campagne.

Een krachtige video campagne 

Krachtige advertenties maken meer impact. Ze zorgen ervoor dat de advertentie én de boodschap erachter worden onthouden door de kandidaat. Het creatieve aspect is daarbij een belangrijk onderdeel. 

Voor de campagne zijn er een aantal creatieve concepten uitgewerkt waar de link wordt gelegd tussen een goede werk en privé balans. Joinuz is actief in vier verschillende domeinen, dit is doorvertaald naar vier verschillende video's waarin medewerkers van Joinuz worden gevolgd in hun werk en privéleven. Échte mensen en wat lekker leven voor hen betekent.

Breder dan online en meer dan een campagne

Zoals je ziet wordt in de campagne ingespeeld op emotie. Een belangrijke factor bij een branding campagne, want: inspelen op emotie creëert affectie. 

De emotionele waarde die gelinkt wordt aan advertenties, speelt een grote rol in het marketing succes. Maar het verhaal dat we vertellen is breder dan alleen een campagne. Het zijn mensen uit het werkveld, échte verhalen, en het authentieke verhaal van Joinuz. Dat werkt. 

Uiteindelijk is het advertentiemateriaal natuurlijk ook belangrijk, maar de creativiteit en emotie zijn essentieel. 

In aanloop naar de campagne is (samen met onze partner Abovo) een mediaplan opgesteld, waarin is gekeken naar activiteit van de doelgroep en media gebruik. Om impact te maken is gekozen voor een combinatie van bioscoop, abri's in een aantal steden, Spotify Ads en verschillende online kanalen zoals Facebook, Instagram, YouTube en LinkedIn ingezet om de doelgroep te bereiken.

Wat zijn de resultaten van online en offline branding? 

Een branding campagne is onderdeel van een lange termijn strategie en per definitie lastiger meetbaar dan andere performance kanalen. 

Belangrijkste doel is dat meer potentiële kandidaten en klanten Joinuz kennen. En dat, als ze overwegen om van baan te switchen, ze Joinuz in overweging zullen nemen. Dit is natuurlijk lastig meetbaar als het gaat om merkvoorkeur. 

Zonder al te veel in details te treden en in KPI's, CPM, uplift in branded search terms - termen te verschieten, zijn er mooie korte termijn resultaten behaald.  

Zo zien we al een positief resultaat op instroom van nieuwe kandidaten die Joinuz via verschillende kanalen weten te vinden:

Een groei van bijna +40% meer kandidaten in de database ten opzichte van een jaar eerder.

Speciale credits voor;

Top team! 

Ook behoefte aan impact en weten of jouw bedrijf klaar is voor een branding campagne? Neem gerust contact op!

Interesse in onze aanpak? Laat Bambuu meekijken met je uitdagingen.

Bekijk of je in aanmerking komt voor een vrijblijvende nulmeting door onze specialisten.

Interesse in onze aanpak? Laat Bambuu meekijken met je uitdagingen.

Bekijk of je in aanmerking komt voor een vrijblijvende nulmeting door onze specialisten.