Blog artikelen met de tag:

Thought Starters

28/10/2020

Thought Starter: Top 6 valkuilen bij organiseren van marketing

Hebben jullie een stevige groeiambitie? Dan heb je krachtige marktbewerking nodig. Op alle vlakken beter dan de marketingaanpak van je concurrenten, anders gaan zij er met de resultaten van door. Inderdaad, zo simpel is het.

13/10/2020

Hoe ziet de buitenwereld jouw onderneming?

Veel MT's die wij spreken hebben het op hun wensenlijstje staan: scherper in de markt zetten van hun merk.

5/8/2020

Thought Starter: Houdt de (online) omzetgroei in de detailhandel stand?

Volgens CBS realiseerde de detailhandel in het tweede kwartaal van dit jaar 55% meer internetomzet (detailhandel) dan een jaar geleden. Ook de totale omzet in deze sector steeg met een kleine 6%. Gaat dit stand houden?

21/7/2020

Thought Starter: Minder advertentiekosten en meer online conversies

Sluit jouw pagina aan bij de intentie van de bezoeker?

23/6/2020

Thought Starter: De kracht van angst & onzekerheid

Als marketing- en communicatiespecialist probeer je constant te overtuigen. Je wil ervoor zorgen dat iemand jouw product, dienst of idee kiest. Overtuigen is al een hele wetenschap op zich. Wij gebruiken hiervoor 4 basismotivatoren, ben je benieuwd welke?

28/5/2020

Thought Starter: Het aller-aller belangrijkste ingrediënt van een succesvol marketingbeleid

Komt er te weinig uit jullie marketingacties? Dan is de kans groot dat er een belangrijk ingrediënt mist. Ritme. Waarom ritme zo belangrijk is, kunnen we het beste illustreren aan de hand van drie krachten..

24/4/2020

Thought Starter: Inspelen op veranderend oriëntatiegedrag

Inbreken op oriëntatiegedrag van potentiële klanten. Een van de belangrijkste taken voor ons als marketeers. Hier zitten meerdere aspecten aan.

27/3/2020

Thought Starter: Welk marketingbeleid zet je in tijdens de crisistijd?

Waarom is een goed marketingbeleid belangrijk, juist in deze tijd? Praktische inzichten en tips voor wanneer de luiken weer open gaan. Meld jouw MT aan voor onze Opportunities-sessies!

3/3/2020

Account-based marketing: focus je op het probleem, niet op de oplossing!

Account-based marketing is een effectieve vorm van marketing voor B2B organisaties. Focus je op het probleem van de potentiële koper, niet op de oplossing.

26/2/2020

Thought Starter: Minder waste & meer rendement (gratis template Buyer Persona)

Zelf aan de slag met het definiëren van jullie droomklant? Ga an de slag met ons template!

27/1/2020

Thought Starter: Privacy My a%$

Privacy: hot topic binnen alle digitale ontwikkelingen. The Big 5 (Apple, Amazon, Alphabet /Google, Microsoft en Facebook/Instagram/Whatsapp) verzamelt een zee aan informatie over haar gebruikers. Hoeveel zullen ze over ons weten?

28/11/2019

Thought Starter: Succes door data inzicht en ritme

John Wanamaker was het, die de beroemde zin uitsprak: “Half the money I spend on advertising is wasted; the trouble is I don’t know which half.”

23/10/2019

Thought Starter: Hoe groot is het gat tussen marketing en sales in jouw organisatie?

Maak kennis met de voordelen van Account Based Marketing

18/9/2019

Thought Starter: De mogelijkheden om je marketingbudget te bepalen

Het najaar staat voor de deur! Tijd voor de jaarlijkse budgetronde. Je bepaalt hoeveel en welke inkomsten je wilt genereren - en welke kosten je hiervoor wilt gaan maken. Hoeveel wil je groeien? Waar moet die groei vandaan komen? Hoe ga je die groei faciliteren?

19/8/2019

Waarom is de vraag ‘Wat is jullie Unique Selling Point’ zo lastig te beantwoorden?

Ik kom nog vaak genoeg bij ondernemers die de vraag Wat is jullie Unique Selling Point (USP)? niet goed weten te beantwoorden. Nu is dat een ogenschijnlijk makkelijke vraag, maar toch spreek ik er maar weinig die goed antwoord kunnen geven. En dat is zonde! Want als je jouw product en USP’s duidelijk kunt verwoorden, weet een potentiële klant direct waarom hij wel/niet bij jou moet aankloppen.

4/7/2019

Thought Starter: De snelste manier om groei op te voeren

Meer over (het evalueren van) jouw groeistrategie

28/5/2019

Thought Starter: Het gevaar van investeren in social media

10k likes op Facebook, moet je daar blij mee zijn?

25/4/2019

Thought Starter: Hoe meet je online effectiviteit?

Paginaweergaven. Time on site. Hits. Help! Hoe bereken je of je website het goed doet?

19/2/2019

Thought Starter: Échte aandacht van je doelgroep

Lang was 'adverteren' dé manier om in beeld te komen bij jouw doelgroep. Maar door een overvloed aan advertenties zijn mensen expert geworden in het negeren hiervan. Dus hoe breng je dan jouw boodschap over?

21/1/2019

Thought Starter: Ook jij praat vooral over jezelf

Van onze aandelen in gesprekken, gaat zo'n 60% over onszelf. Hoe werkt dat zakelijk? Hebben we het daar ook vooral over onszelf? En zo ja, is dat erg?

6/12/2018

Thought Starter: zijn jullie klaar voor Mobile Only?

Onderzoek van Google wijst uit dat 50% van alle B2B-zoekopdrachten wordt gedaan op een Smartphone. Onderzoekers verwachten dat dit oploopt naar 70% in 2020. Zijn jullie klaar voor deze ontwikkeling?

16/10/2018

Thought Starter: De Echte Reden

Niemand koop zomaar iets. De Echte Reden is het begin van de Buyer Journey. Als je De Echte Reden weet, ga je het over andere dingen hebben in de marketingcommunicatie. Dit leidt direct tot een betere ROI op je marketinginvesteringen.

26/9/2018

Thought Starter: Denken in video in plaats van tekst

60% van de internetgebruikers zegt liever een video te bekijken dan tekst te lezen. In 2019 bestaat ruim 80% van al het internetverkeer uit video. Hoe actief ben jij al met video?

5/9/2018

Thought Starter: Concurrenten zijn oenen!

De meeste ondernemers die wij spreken, vinden hun concurrenten eigenlijk … Prutsers. Oenen! Te duur. Geen kwaliteit. Geen respect voor de klant. Gebrek aan service. Geen knip voor de neus waard :-) Hoe slim is deze instelling?

9/7/2018

Thought Starter: Wat zijn jouw Valse Voordelen?

Zijn jouw eigen UBR’s relevant, bewijsbaar en onderscheidend vanuit klantperspectief? Of scherm jij ook stiekem met Valse Voordelen?