Deepdive
'Heb ik een winnend marketing team?'

Aanvragen
Wel de lusten
Niet de lasten
van een eigen marketing team.
check hoe

De marketing deepdive

Alle snelle groeiers hebben één ding gemeen, ze blinken uit in slimme marketing. Maar als je snel groeit, wordt marketing steeds moeilijker te organiseren. Hoe leid je dit in goede banen?

In samenwerking met Scaleup Company hebben wij een assessment ontwikkeld, waarmee we in no-time een visie creëren op de ontwikkeling van jullie marketingafdeling.

Aanvragen

Waarom wordt marketing steeds moeilijker?

  • Complexer wordende onderneming, wat vaak leidt tot uitbreiding van proposities, markten en merken.
  • Veranderend speelveld: steeds meer concurrenten die het simpelweg beter voor elkaar hebben.
  • Ontwikkelingen van het marketingvak: een goed marketingbeleid combineert tientallen specialismen.
Hoe leid je dit in goede banen? Onder de ruim 100 groeibedrijven die wij begeleiden, zien wij natuurlijk best practices, maar zien we ook steeds dezelfde dingen mis gaan. Met onnodige vertraging tot gevolg.
Herken jij je in één of meer van de volgende punten?
  • Onze organisatie is gegroeid, maar onze marketingafdeling is niet meegegroeid
  • Er is een ambitieus businessplan, maar krijgen niet genoeg voeding uit marketing
  • We hebben verschillende externe partijen betrokken, maar er is te weinig alignment
  • Inhoudelijk krijgen wij ons marketingbeleid niet op niveau
  • Het lukt ons niet om de juiste personele invulling te regelen
Dan is dit assessment iets voor jou. Lees snel verder!
Waarmee kunnen wij jullie helpen:

In samenwerking met Scaleup Company, hebben wij een assessment ontwikkeld, waarmee we in no-time een visie creëren op de ontwikkeling van jullie marketingafdeling.

Hoe pakken we het aan:

Vooronderzoek
We starten met een korte vragenlijst over jullie huidige situatie en jullie groeiplannen, in te vullen door jullie MT-leden afzonderlijk (10 minuten p.p.)
Deepdive van 75 minuten
Eén van onze Strategen gaat de diepte in met jullie MT, op basis van jullie aangeleverde informatie, gericht op verdieping en best practices voor jullie situatie.
Key insights op 1 A4
Naderhand stellen we een A4 samen met een wrap up & handige informatie die specifiek voor jullie relevant is om door te pakken.

Na dit assessment heb je antwoorden op vragen als:

  • Hoe ziet de ideale marketing afdeling eruit in de fase waarin wij zitten?
  • Wat zijn best practices van ondernemingen die lijken op die van ons?
  • Welke dingen kunnen we het beste inhuren, wat gaan we zelf doen?
  • Wat is het beste moment om specialisten aan te nemen?
  • Is het in onze fase slim om een marketingmanager aan te nemen?
  • Hebben wij specialisten nodig of generalisten? Wat is de nodige senioriteit?
  • Als we kijken naar ons groeipad, wat zou dan slimme ontwikkeling zijn van onze marketingafdeling? Hoe kunnen we hier het beste op voorsorteren?

    Aanmelden?

    Hebben we jouw interesse gewekt? Vraag dan een deepdive aan. We nemen z.s.m. contact met je op voor de vervolgstappen.

    Aanvragen
    Wij geven mooie MKB bedrijven het podium dat ze verdienen!

    Laat mij eens
    met je meedenken!

    06 - 10 88 10 99
    WhatsApp
    Bel, app of mail mij om jouw uitdagingen te bespreken.
    Bart Degeling
    Partner / Consultant