Marketing Strategy Framework

Wel de lusten
Niet de lasten
van een eigen marketing team.
check hoe
In zes weken naar een complete roadmap voor een winnende marketingorganisatie? Waarmee jullie de onderneming klaar zetten voor het realiseren van bedrijfsbrede groeiplannen?
ActiveCampaign CRM Marketing automation

Welkom bij het Marketing Strategy Framework

In een inspirerend traject zetten onze Marketing Strategen een winnende roadmap neer, om marketing binnen jullie onderneming naar topniveau te trekken.

Van strategie & branding, tot aanvalsplan en duurzame organisatie van marketing binnen jullie teams. Co-created met jullie leiderschapsteam, zodat het met kracht de onderneming in kan. 

* Geschikt voor ondernemers vanaf € 100k marketingbudget per jaar.

Bouwstenen

Marketing Strategy Framework

Een marketingactieplan is één ding. Het focust op de marketingacties die je wil uitvoeren om je business goals te bereiken. Die acties kan een marketeer, of een bureau, vervolgens voor je uitvoeren.


Wil je fundamenteler aan de slag met marketing? Daarvoor hebben wij het Marketing Strategy Framework in onze gereedschapskist. Het raakt alle bouwstenen die je nodig hebt voor het ontwikkelen van een gedegen marketingbeleid binnen je onderneming.

Het Marketing Strategy Framework werkt volgens de volgende bouwstenen:
Marketing-strategie
Wat is de bedrijfsstrategie en welke marketingstrategie gaan we volgen om de lange termijn ondernemingsdoelen te realiseren?
Branding & positionering
Wat definieert de onderneming, hoe vertalen we dit naar een representatief ‘brand’, en hoe zetten we dit vervolgens in de markt?
Marketing aanvalsplan
Hoe ziet het veld aan online en offline kanalen en activiteiten eruit om doorlopend de markt te bewerken? Hoe gaan we meten en constant verbeteren?
Organisatie
Wat doen we zelf (& hoe worden we steeds beter), wat huren we in, via welk ritme en welke tools & werkstructuren gaan we het in goede banen leiden?

Bij elkaar vormen deze bouwstenen de totale marketing competentie binnen de onderneming. Door dit goed in kaart te brengen, kan worden gewerkt aan een complete, duurzame opzet van het marketingbeleid.
De inhoud van de Bouwstenen wordt samengevat op het canvas, waarop de roadmap visueel wordt gepresenteerd aan alle stakeholders. Zo weet iedereen in één oogopslag waar de onderneming naar toe wil en wat hiervoor de te nemen stappen zijn.

De linkerkant van het canvas gaat in op het fundament. Dit houdt in, de strategie, het merk en de Basecamp (grotere doel op termijn van 3 jaar).

De rechterkant van het canvas gaat in op de uitvoering, wat wordt het marketingbeleid, hoe gaan we dit organiseren en welke acties pakken we nu aan?

Het traject

Ook het traject om te komen tot de uiteindelijke roadmap, is intensiever dan het maken van een marketingactieplan. Er is (veel) meer informatie nodig en er moet meer uitgedacht en uitgewerkt worden.

Voor het Marketing Strategy Framework trekken we daarom samen op met de opdrachtgever. Dit doen we in de volgende stappen:
Growth Readiness Audit
Deze online audit wordt afgenomen onder alle leden van het leiderschapsteam (MT of Directie). Via 90 stellingen wordt de huidige situatie in kaart gebracht over alle bouwstenen.
01
growth audit
Intake Workshop
Op basis van de uitkomsten van de audit, wordt per bouwsteen de verdieping in kaart gebracht. Waar staan we nu en waar willen we naartoe? Dit is een workshop met het hele leiderschapsteam.
02
workshop
Desk en Field Research
Deze fase wordt uitgevoerd door de marketing strategen van Bambuu. Het bestaat uit deskresearch (markt, concurrentieveld, buyer journey van de doelgroep) en field research (doorgaans het interviewen van een aantal opdrachtgevers).
03
d&F research
Planvorming
In deze fase wordt alle informatie vertaald naar het de Marketing Roadmap. Dit is een inhoudelijk plan, tevens verwerkt tot het Marketing Roadmap Canvas.
04
planvorming

Na het uitvoeren van deze stappen, is precies duidelijk wat we wanneer moeten doen om het winnende marketingbeleid te organiseren. Indien gewenst komt hierbij ook een voorstel voor begeleiding en uitvoering van de hele Marketing Roadmap door Bambuu.

De investering

De investering voor het Marketing Strategy Framework bestaat uit een eenmalige bijdrage van € 7.950,-. Houd daarnaast rekening met ongeveer 8 uur tijd van de leden van jullie leiderschapsteam.

De investering voor begeleiding en uitvoering van de Marketing Roadmap door Bambuu is afhankelijk van hetgeen er moet gebeuren. Uitgangspunt is dat er globaal minimaal € 100k op jaarbasis beschikbaar is voor marketing en media.

Wat klanten
zeggen over ons.

8,9
recommendation
door klanten

"Lekker praktisch en to the point, gas erop! Wij zijn erg blij met Bambuu."

Annelies Ruis
WerfSelect

"We zijn zeer tevreden over de resultaten en het fijne contact."

Bambuu en Huisdierenbazaar werken sinds enkele maanden samen op het gebied van internetmarketing. We zijn zeer tevreden over de resultaten en het fijne contact. De lijnen zijn kort er er wordt uitstekend meegedacht. Keep pushing! 🚀🔥👍

Jeroen Koomen
Huisdierenbazaar

"Bambuu is een fijne partner
die mee denkt. "

Bambuu is een fijne partner die mee denkt. Het is prettig dat er korte lijnen zijn en snel geschakeld kan worden indien dit nodig is.

Brenda Hoff
Brenda Kookt
Wij geven mooie MKB bedrijven het podium dat ze verdienen!

Laat mij eens
met je meedenken!

06 - 10 88 10 99
WhatsApp
Bel, app of mail mij om jouw uitdagingen te bespreken.
Bart Degeling
Partner / Consultant