Case: marketing professionalisering voor Academie voor Opstellingen

Naar een maatwerk marketing machine in 10 maanden

Nina en Jeroen van Bambuu hielpen de boodschap van Academie voor Opstellingen de wijde wereld in. In 10 maanden creëerden ze samen 15.000 nieuwe leads. Ontdek hoe.

"Ik beveel de samenwerking met Bambuu absoluut aan. Ze maken snel meters en zijn voortreffelijk toegespitst op de rap veranderende MKB-markt.

Hylke Bonnema
Meesteropsteller en CEO Academie voor Opstellingen

Academie voor Opstellingen en Hylke Bonnema

Hylke: ‘Ik had de behoefte om onze boodschap naar een breder publiek te brengen. Dat het leven klopt en dat je op je gevoel kunt vertrouwen.’

Hylke Bonnema is een man met visie, een meesteropsteller en oprichter van de Academie voor Opstellingen. Hij wilde de boodschap van zijn Academie de wijde wereld in brengen. Bambuu hielp hem hierbij en genereerde binnen 10 maanden alleen al via Facebook 4,2 miljoen weergaven, bereikte bijna 600.000 mensen, creëerde 15.000 nieuwe leads en voegde 2.000 nieuwe volgers toe aan de Facebookpagina. Hoe deden we dat?

Wat doen de Academie voor Opstellingen en Hylke?

Bij opstellingen zet je een gevoel of probleem letterlijk in een ruimte met representanten neer die bijvoorbeeld familieleden, collega’s, gebeurtenissen en emoties vertegenwoordigen. Samen met je opsteller onthul je zo patronen in je leven die schadelijke effecten hebben.

Hylke ontwikkelde een eigen opstellingsmethode: ‘Het Nieuwe Opstellen’. Hierbij wordt minder voorgeschreven of gesproken en meer gewerkt vanuit intuïtie en stilte. Op basis van die methode startte hij de Academie voor Opstellingen, waar al duizenden mensen en organisaties werden geholpen door Hylke en door hem getrainde opstellers.

Hylke: ‘Onze boodschap is dat het leven klopt en dat je op je gevoel kunt vertrouwen. En dat mensen meer vanuit hun eigen gevoel leren handelen in werk en liefde. Ik wilde die boodschap toegankelijker maken, de wereld ingaan en ons verhaal aan een nog breder publiek vertellen.’

Om die boodschap bij dat grotere publiek te krijgen, werd Bambuu ingeschakeld.

Hylke: ‘Aan de ene kant is Bambuu technisch sterk, zoals in het opzetten van landingspagina’s en bijbehorende SEA- en SEO-campagnes, en aan de andere kant hebben ze ons gespiegeld en brachten ze strategisch structuur aan.’

Hylke en Bambuu leren elkaar kennen

De eerste kennismaking was direct positief: ‘Ik voelde bij Bambuu een partij die ons scherp aan de prijs een goede stap verder kon helpen.’

Nina, marketing strateeg bij Bambuu: ‘Het idee achter de Academie is om mensen op basis van hun gevoel te raken en zo een verandering in gang te zetten. Daar wilde ik graag aan bijdragen.’

‘Ik zag dat er al veel mooie ideeën leefden, maar dat er structuur nodig was. Zo boden ze alleen trainingen voor coaches, maar wilde ze de verschuiving maken naar de particuliere markt. Bijvoorbeeld mensen die persoonlijk willen worden gecoacht. We hebben hiervoor een marketingaanpak geformuleerd, projectbeheer en ordening aangebracht, plus vaart erachter gezet.

Hylke beaamt dit: ‘Aan de ene kant is Bambuu technisch sterk, zoals in het opzetten van landingspagina’s en bijbehorende SEA- en SEO-campagnes, en aan de andere kant hebben ze ons gespiegeld en brachten ze strategisch structuur aan.’

Erik Arendonk, de marketingmanager van de Academie, voegt hieraan toe: ‘Bepaalde zaken kosten ons veel tijd, zoals bijvoorbeeld een videosequentie invoeren in een mailprogramma. Bambuu heeft hiervoor specialisten die zoiets vlotter en vaak beter doen.’

De Academie samen met het team van Bambuu

Authentieke en integere marketing die effectief is

Een van de pijlers van internetmarketing is list building, om zo gewilde klanten op je mailinglijst te krijgen en te behouden.

Erik: ‘Hiervoor organiseerden we socialmediacampagnes met nieuwe landingspagina’s en teksten die pasten bij onze boodschap. We richten ons op specifieke doelgroepen om snel en relatief goedkoop niet alleen meer, maar ook de juiste klanten te bereiken.’

‘We wilden niet dat het duidelijke marketingcampagnes waren. Het moest natuurlijk aanvoelen, integer en authentiek zijn. Met Bambuu ontwikkelden we daarom een aantal gratis producten. Bijvoorbeeld een leuke download of waardevolle content in de vorm van tekst of video.’

Nina: ‘De Academie had eerder 1 website en 1 product. In korte tijd is dat uitgegroeid tot een offensief van nieuwe aantrekkelijke producten, campagnes en bijbehorende landingspagina’s.’  

Make-over voor de website van de Academie

Erik: ‘Bambuu gaf de Academie-website - www.familieopstellingen.nl - ook een frisse make-over. Met Bambuu maakten we grote verbeterslagen. Met extra nadruk op SEO en het organisch zoekverkeer, zoals optimalisatie van pagina’s voor bepaalde zoekwoorden. Het leuke daarvan is dat je geen advertentiekosten hebt.’

Website Familieopstellingen.nl

Hylke vaart een eigen koers met de buitenboordmotor van Bambuu

Nina: ‘Een van de krachten van Bambuu is dat we niet alleen de werving van deelnemers stimuleren, nieuwe kanalen opzetten en meer markten aanboren, maar ook bredere bedrijfsvraagstukken kunnen aanpakken. Zo ondersteunden we Hylke bij het neerzetten van zijn eigen brand naast dat van de Academie.’

Hylke: ‘Het idee leefde al om meer mijn eigen koers te gaan varen. Bambuu heeft mij hierbij ondersteund. Ze hebben mijn plannen weten te organiseren en waren een soort buitenboordmotor, die een enorme versnelling teweegbracht in de richting die ik al op wilde.’

‘Ze hebben mij zelfs een eigen website, www.hylkebonnema.nl, gegeven. We gaan die officieel lanceren. Nina en Bambuu zijn erg sterk in het opleveren van dat soort dingen en daar dan tractie op weten te scheppen binnen de MKB-markt.’

Geen standaardkunstjes maar een persoonlijke aanpak

Erik: ‘De samenwerking met Bambuu was prettig en persoonlijk. Zo kon ik om de paar weken bij hen langskomen om data en campagnes door te nemen en te overleggen. We wilden meer dan een standaardkunstje. En dat hebben ze geleverd.’

Hylke: ‘Ik beveel de samenwerking met Bambuu absoluut aan. Ze maken snel meters en zijn voortreffelijk toegespitst op de rap veranderende MKB-markt.’

Meer van onze werkwijze ontdekken?

Bekijk ook deze voorbeelden:

Meer klanten uit jouw website?

Laat mij eens met je meedenken!

Bel, app of mail mij om jouw uitdagingen te bespreken.

Bart Degeling
Partner / Consulent

06 - 10 88 10 99 (WhatsApp)
bart@bambuu.nl