15 tot 20 informatieaanvragen extra per week voor Scolea

Van traditioneel netwerk naar nieuwe klanten via internet

In de wereld van verzuim, arbeidsongeschiktheid en re-integratie maakten Hans Lankhaar en Bert van den Berg met name gebruik van hun eigen netwerk. Met de hulp van Bambuu weten ze nieuwe klanten te trekken van ver daarbuiten.

“Wij krijgen sinds de samenwerking met Bambuu per week zo’n 15 tot 20 informatieaanvragen extra. Die had ik anders nooit gehad. Met de direct marketing van Bambuu boren we allerlei contacten aan, die niet in ons traditionele netwerk zitten.”

Hans Lankhaar
CEO Scolea

“Nog even een mailtje afmaken hoor, maandag starten we weer met een nieuwe opleiding.” Hans Lankhaar is samen met Bert van den Berg eigenaar van Scolea. Een opleidingsbedrijf dat organisaties helpt te voldoen aan de hoge eisen die tegenwoordig gesteld worden op de werkvloer. Ze bereiden jobcoaches, HR-specialisten en arbeidsdeskundigen voor op veranderde wetten rondom bijvoorbeeld arbeidsongeschiktheid. Sinds 2014 helpt Bambuu hen met de online marketing.

De eerste kennismaking

In 2010 startten Bert en Hans hun eigen bedrijf, zonder één enkele klant in de boeken. “Mond-tot-mondreclame bezorgde ons de eerste klanten. Het ging eigenlijk vanzelf. Door veel te netwerken en veel over Scolea te praten, kwamen mensen naar ons toe”, aldus Hans. Scolea bereikte met name personen uit het netwerk dat Hans en Bert vóór Scolea hebben opgebouwd. Sinds 2014 is daar verandering in gekomen. 

Na een eerste kennismaking gingen Bambuu’ers Bart en Bas aan de gang voor Scolea. Ze deden een uitvoerige quickscan om te zien waar Scolea verbeteringen kon toepassen. “Ook voor het plan dat uit deze scan rolde, gold dat hier ideeën in zaten die anders waren dan andere marketeers zouden bedenken. Lekker direct en de klant stond centraal in het plan.”

Van snel tempo naar ons eigen tempo

Het eerste beeld dat Bert en Hans over Bambuu hadden, was erg goed. Maar de klik groeide pas later door tot een perfecte relatie. “Bambuu wilde bij de start van onze samenwerking erg snel. Onze werktempo’s lagen niet altijd gelijk”, vertelt Hans. “In het begin moesten we aan elkaar wennen. Dit lag niet alleen aan het snelle tempo waarmee Bambuu graag werkte, maar ook aan het feit dat wij ons niet lieten dwingen om van ons eigen tempo af te wijken.” 

De komst van Nina bij Bambuu heeft de samenwerking met Scolea een boost gegeven. “Nina nam ons mee in ons eigen tempo. Ze wist de grote lijnen goed te schetsen. Samen met Kim, die meer op de uitvoering zit, vormt ze een goed team. Sinds de samenwerking met Nina en Kim heb ik ontzettend veel lol in de marketing.”

Nieuwe contacten

Op de vraag wat Bambuu vooral heeft gebracht voor Scolea, vertelt Hans dat dit overduidelijk de nieuwe contacten zijn. “Ik krijg sinds de samenwerking met Bambuu per week zo’n 15 tot 20 informatieaanvragen extra. Die had ik anders nooit gehad. Met de direct marketing van Bambuu boren we allerlei contacten aan, die niet in ons traditionele netwerk zitten.” Een mooi voorbeeld hiervan was ons jubileumcongres ‘Blijven meedoen is winst’, wat Scolea samen met Bambuu heeft georganiseerd.

Een succesvol jubileumcongres

Dit congres stond in het teken van duurzame inzetbaarheid: een actueel onderwerp dat vier sprekers op eigen wijze vanuit verschillende hoeken hebben besproken. Onder andere schaatser Mark Tuitert was een van de sprekers die de 200 aanwezige vakprofessionals wist te inspireren. Nina en Kim zorgden ervoor dat casemanagers, HR-functionarissen en arbeidsdeskundigen afwisten van ons congres. “Dankzij Bambuu kwamen we tijdens dit congres in contact met mensen buiten ons netwerk. Ik moest hen uitleggen wie Scolea is, gewoon omdat ze ons nog niet kenden. Dat vind ik leuk!”

Blij met advies

Hans is ook erg blij met het advies wat ze van Bambuu krijgen. “Een van de mooiste dingen die Bambuu ons geleerd heeft, is dat je thema’s of nieuwe producten kunt verbinden met landingspagina’s op een website. Door daar heel gericht je marketing op te zetten, kun je nieuwe klanten naar je toe trekken. Bambuu komt met suggesties om dingen anders aan te pakken. Onze ontbijtsessies voor nieuwe klanten was bijvoorbeeld een goede suggestie van hen. Helaas lukt niet alles wat we samen bedenken. Maar het gaat er om dat je in beweging blijft. Dan word je gezien. Bambuu zorgt hiervoor.”

Is jouw bedrijf ook op zoek naar een online marketing manager die naast je staat en samen met jou aan de slag gaat? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Meer van onze werkwijze ontdekken?

Bekijk ook deze voorbeelden:

Meer klanten uit jouw website?

Laat mij eens met je meedenken!

Bel, app of mail mij om jouw uitdagingen te bespreken.

Bart Degeling
Partner / Consulent

06 - 10 88 10 99 (WhatsApp)
bart@bambuu.nl