Bambuu denkt mee over Marketing Manifest: de nieuwe rol van marketing

Op maandag 1 maart organiseerde PIM het overleg 'Marketing Manifest: de nieuwe rol van marketing'. Namens Bambuu schoof Sietse Kingma aan om mee te denken over de opzet van het manifest.
Geschreven op:
3/3/2021

Op maandag 1 maart organiseerde PIM het overleg 'Marketing Manifest: de nieuwe rol van marketing'. Stefan Harzevoort en Aljan de Boer lanceerden tijdens dit overleg de vroege versie van het Marketingmanifest voor Nederland. Zo'n 50 mensen uit het werkveld (cmo's, ondernemers, hoogleraren) waren aanwezig bij de sessie.

Sietse Kingma van Bambuu mocht aanschuiven om mee te denken over de opzet.

Uitgangspunt van het manifest is dat er gigantisch veel zaken zijn veranderd in de afgelopen jaren, die impact hebben op de marketingrol. Denk daarbij aan praktische zaken zoals mogelijkheden en middelen. Maar ook aan meer fundamentele zaken, zoals de rol van marketing in de brede organisatie en maatschappelijke ontwikkelingen.

In ruim een half uur heeft Aljan de eerste opzet van het manifest toegelicht. Over drie vlakken - maatschappij, strategie en leiderschap - is door PIM een frisse kijk op het marketingrol gegeven.

Aansluitend gingen de deelnemers in aparte groepen uiteen om de afzonderlijke vlakken te bespreken. Ter afsluiting is de feedback vanuit de verschillende groepen teruggegeven aan het PIM bestuur. Het manifest zal op een later moment door PIM gepresenteerd worden.

Lees hier meer over de aanleiding van dit project.

Over PIM

PIM - Platform Innovatie in Marketing - is een toonaangevende vereniging zich bezig houdt met het innoveren van de marketingrol, zodat er meer betekenisvolle impact gemaakt kan worden.

Maandelijks de Thought Starter in je mailbox?
Meer weten of een vraag?

Wij helpen je graag!

Vul het formulier in en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Bedankt voor je inschrijving!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Klik op bovenstaande button om de gegevens te verzenden. We zullen je gegevens gebruiken om contact met je op te nemen. Meer informatie lees je in de privacyverklaring.

Gratis proefperiode

Vrijblijvend starten met marketing automation

Vraag nu direct een vrijblijvende trial van ActiveCampaign aan. Vervolgens heb je 14 dagen de tijd om ActiveCampaign van voor tot achter te testen.

Bedankt voor je aanvraag! Binnen enkele ogenblikken ontvang je een mail met inloggegevens om de komende 14 dagen ActiveCampaign te ontdekken!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Interessant voor jou?

Online Concurrentie Check.

Laat onze specialisten uitzoeken wat jij kan leren van de aanpak van je concurrent:

Check aanvragen
Bedankt voor jouw interesse. Je hoort spoedig van ons.
Oeps! Er ging iets fout bij het versturen.
Wij geven mooie MKB bedrijven het podium dat ze verdienen!

Laat mij eens
met je meedenken!

06 - 10 88 10 99
WhatsApp
Bel, app of mail mij om jouw uitdagingen te bespreken.
Bart Degeling
Partner / Consultant