Bambuu koopt groei-investeerders uit

Nina Chrispijn
Door:
Nina
Monday
16
December
2019
Bambuu Nieuws

De oprichters van strategisch marketingbureau Bambuu (winnaar FD Gazellen en tweede in Emerce 100) kopen ruim 5 jaar na hun start het grootste gedeelte van de aandelen terug van hun investeerders. Dit maakt het bedrijf vandaag bekend.

De overname van de aandelen door Bambuu-oprichters Sietse Kingma en Bas van Petten gebeurt in twee fases, waarvan één inmiddels is gepasseerd en de tweede plaatsvindt in 2021.

Kort na de oprichting van het Purmerendse marketingbureau in 2014, kwamen Jelle Hoffenaar en Bart Jonk (beiden investeerders en oud-eigenaren van TMG-dochter Dichtbij.nl) bij Bambuu aan boord met een groei-investering.

Op eigen benen de volgende fase in

Bambuu ontwikkelt digital marketingbeleid voor bedrijven met groeiplannen op basis van 4 pijlers - strategische consultancy, specialistische uitvoering, detachering en training & workshops voor MKB+ en is hiermee uniek in haar aanpak en doelgroep.

"Wij zijn Bart en Jelle dankbaar voor de mooie kans die ze ons gaven. Nu staan we op eigen benen en is het tijd om op dit fundament uit te bouwen naar de volgende groeifase."

Recente overnames, fusies en benoemingen in de markt zijn belangrijke veranderingen die ook invloed hebben op Bambuu. Kingma en Van Petten realiseren zich dat zij altijd moeten anticiperen en vooruitdenken. Dat kan het beste vanuit eigen kracht, vandaar de keuze om aandelen terug te kopen.

Kingma over de overname: “In de afgelopen 5 jaar groeiden we naar een volwassen bureau met meer dan 25 specialisten. Nu zijn we winstgevend, groeien double digits en hebben onze organisatie daarop aangepast. Wij zijn Bart en Jelle dankbaar voor de mooie kans die ze ons gaven. Nu staan we op eigen benen en is het tijd om op dit fundament uit te bouwen naar de volgende groeifase.”

Ook de financiële sector laat vertrouwen in Bambuu zien

De oprichters van Bambuu kopen de aandelen terug met de steun van de bank. Hoffenaar (o.a. bekend als investeerder in Snappcar, Talmundo, Barqo en Get-e) blijft als kleine aandeelhouder actief betrokken bij de volgende groeifases van het bedrijf.

Kingma vervolgt: “Dat de bank, die toch andere eisen aan financiering stelt dan groei-investeerders, bereid is om ons te steunen onderstreept het solide fundament van Bambuu; er is van alle kanten enorm veel vertrouwen in de toekomst.”


Arrow icon
Nina Chrispijn
Nina Chrispijn
Marketing Strateeg

Interesse in onze aanpak? Laat Bambuu meekijken met je uitdagingen.

Bekijk of je in aanmerking komt voor een vrijblijvende nulmeting door onze specialisten.

No items found.