Emerce B2B Digital

Afgelopen 12 mei was Bambuu aanwezig bij het Emerce B2B event in het mooie Maarssen. ‍Vanuit ontwikkeling en kennisverbreding stimuleert Bambuu het om meerdere keren per jaar je te laten inspireren bij externe events.‍

Emerce B2B Digital biedt je trends, tactieken en successen in digitale transformatie en e-commerce strategieën voor B2B.

Max Schoorl
Door:
Max
Thursday
26
May
2022
Bambuu Nieuws

Een andere omgeving, goede sessies en andere invalshoeken zorgen altijd voor de nodige inspiratie en inzichten. Veel van onze klanten zijn actief in de B2B markt dus vonden we het goed om een afgevaardigde naar dit specifieke event toe te sturen.

Los van de inhoudelijke winst is het simpelweg ook leuk om andere vakgenoten op zo’n dag te spreken en te horen waar die vooral mee bezig zijn.

Het event

Emerce B2B Digital biedt je trends, tactieken en successen in digitale transformatie en e-commerce strategieën voor B2B.

Het programma was gevuld met topsprekers en thought leaders met de key succesfactoren, voorbeeldcases, laatste trends, strategieën en ontwikkelingen op het gebied van B2B e-commerce en marketing.

Uiteraard kan je op zo’n dag niet alle sessies bijwonen maar de onderstaande sprekers hebben wij in ieder geval mogen bewonderen.

Sprekers

Belangrijke trends en inzichten

Tijdens deze dag hebben we ongeveer een half notitieboek volgeschreven aan toffe inzichten en inspirerende toepasbaarheden. Sommige zaken zijn ook simpelweg niet meer dan logisch maar wel goed om te benoemen:

  • Digitale transitie binnen een traditionele B2B omgeving vraagt een agile aanpak. Vooral ook het continu betrekken van de diverse lagen binnen de organisatie is voor de adoptie van dit soort projecten cruciaal.

  • Goede copy maakt het verschil. Je kan de techniek, de inrichting en alle andere basiselementen goed op orde hebben, maar creativiteit om de aandacht te pakken en dit om te zetten in commerciële kansen is binnen B2B misschien nog wel belangrijker als binnen B2C.

  • De rol van E Commerce binnen B2B moet veel breder en anders worden beoordeeld als binnen de B2C markt. Vaak is het niet terecht om dit enkel op omzet te beoordelen. De doelstelling moet vaak breder zijn. Andere variabelen zoals informatieverschaffing, binding en data inzichten zijn ook zeer waardevol in de online strategie. Logisch natuurlijk maar het besef binnen organisaties die de transitie gaan maken moet zeker worden meegenomen om tot een optimale uitkomst te komen.

  • Gepersonaliseerde product discovery na een zoekopdracht is een trend van de B2C wereld, die ook steeds meer wordt toegepast binnen de B2B.

  • Personalisatie is een trend die al langer gaande is maar dit wordt steeds uitgebreider/slimmer door AI, Machine learning en andere slimme tools die moeten zorgen voor autonome e commerce. De techniek is in principe al verder dan dat wij als gebruiker gewend zijn om in te zetten. Het is dus de kunst om dit juist goed voor jou te laten werken.

    Funfact: bedrijven die AI inzetten hebben een 7x grotere kans om marktleider te worden.

  • Content en thought leadership zijn onwijs belangrijk in dit speelveld om het verschil te maken. Vaak een ondergeschoven element maar onwijs belangrijk voor onderscheidend vermogen en het binden van je klanten.

Zoals gezegd kunnen we nog wel even doorgaan. Mocht je toch meer willen weten vertelt Max je er graag meer over.

Arrow icon
Max Schoorl
Max Schoorl
Team Manager / Marketing Strateeg

Interesse in onze aanpak? Laat Bambuu meekijken met je uitdagingen.

Bekijk of je in aanmerking komt voor een vrijblijvende nulmeting door onze specialisten.

No items found.