Facebook bedrijfslocaties; laat al je vestigingen zien!

Wil jij ook calls to action plaatsen op websites die niet van jou zijn? Dat kan heel handig zijn. Zo kan je via LinkedIn een link delen naar een landelijke nieuwssite. En onder dit bericht een link naar je eigen website plaatsen.

Je hebt als bedrijf meerdere locaties die je graag op Facebook wilt laten zien, maar je wilt niet dat je al deze verschillende vestigingen ook daadwerkelijk moet gaan beheren. Hoe meer pagina’s, hoe meer tijd je eraan kwijt bent om deze te onderhouden. Toch?

Voor bedrijven die al hun vestigingen willen laten zien op Facebook,  heeft de tech-gigant Facebook Bedrijfslocaties ontwikkeld. Lees in onderstaande blog wat het voor jou kan betekenen.

Meerdere vestigingen op Facebook pagina

Veel bedrijven hebben aparte Facebook-pagina's voor hun locaties. Die pagina's moesten altijd stuk voor stuk beheerd worden. Veel werk. Zeker als je ernaar streeft om te communiceren vanuit één bedrijf.

De oplossing: Facebook Bedrijfslocaties. Met deze handige functie in Facebook koppel je alle nevenvestigingen aan één pagina en hoef je straks geen 12 pagina’s meer te beheren.

Ja top, maar hoe dan?

Het is vrij eenvoudig om meerdere locaties te tonen op je Facebook pagina. Facebook zou Facebook echter niet zijn als ze er toch nog een onnodige stap tussenvoegen; Het aanvragen van Facebook bedrijfslocaties. Volg onderstaande stappen om meerdere locaties aan één bedrijfspagina toe te voegen:

  1. Aanvragen Facebook bedrijfslocaties (hier)
  2. Na akkoord ontvang je van Facebook een e-mail: “Toegang tot Locaties aanvragen”. Vervolgens kun je locaties toevoegen aan je hoofdpagina die je als Facebook Headquarters aan wilt houden.
  3. Locatiebeheer vind je bij Instellingen op jouw bedrijfspagina, en dan aan de linkerzijde bijna onderaan staat nu Locaties.
  4. Hier kun je nu eenvoudig voor al jouw locaties (ook de bestaande) een Facebook pagina aanmaken*

* Dat klopt, je maakt voor al jouw vestigingen een Facebook pagina aan. Echter, je koppelt deze door hier ook aan te geven dat je berichten van je hoofdvestiging graag door wilt plaatsen op de onderliggende pagina’s. Zie onderstaand welke radiobuttons je hiervoor gebruikt.

Facebook bedrijfslocaties

Oke leuk, maar wat zijn de voordelen?

De voordelen zijn simpel. Je hoeft dat ene bericht niet meer op alle verschillende bedrijfspagina’s te delen. Dat doet Facebook zelf voor je, zolang je dat dus maar aangeeft in de instellingen.

Je hoeft je ook geen zorgen te maken om likes die je krijgt op locatiepagina’s. Deze locaties ontvangen wel ‘eigen’ likes, maar deze worden óók meegeteld op de hoofdpagina! Meer kansen voor likes op je hoofdpagina dus!

Daarbij heeft het tonen van meerdere locaties op één Facebook-pagina ook onderstaande voordelen:

  • Klanten zien de verschillende vestigingen, inclusief contactgegevens en afstand
  • Je kunt op locatiepagina’s lokale aanbiedingen tonen en eigen berichten plaatsen
  • Je springt eruit t.o.v. je concurrentie; veel bedrijven hebben dit nog niet
  • Je kunt ook adverteren vanuit een locatiepagina
  • Likes op de hoofdpagina verzamelen

Meer weten over Facebook bedrijfslocaties?

Ook meerdere vestigingen op jouw Facebook bedrijfspagina tonen? Geen probleem, ik help je er graag bij. Je kunt het zelf ook uitvogelen via de uitgebreide Facebook hulp. Hier staan ook antwoorden op eventuele vragen die je hebt!

Geschreven op:
1/8/2017
Interessant voor jou?

Online Concurrentie Check.

Laat onze specialisten uitzoeken wat jij kan leren van de aanpak van je concurrent:

Check aanvragen
Bedankt voor jouw interesse. Je hoort spoedig van ons.
Oeps! Er ging iets fout bij het versturen.
Meer klanten uit jouw website?

Laat mij eens met je meedenken!

Bel, app of mail mij om jouw uitdagingen te bespreken.

Bart Degeling
Partner / Consulent

06 - 10 88 10 99 (WhatsApp)
bart@bambuu.nl