Of je nu geïnteresseerd bent in het kennislevel, persoonlijkheid of huidige levensfase van je doelgroep, een quiz gaat je helpen om hierachter te komen. De insteek van een quiz verschilt natuurlijk per product of dienst.
Zo ontwikkelden wij afgelopen maanden quizes over het verkoopklaar maken van je huis, of je gelukkig bent in je tuin en welke BMW motor bij jou past. We delen graag twee cases met je.
Afgelopen mei maakten we een quiz voor MBO-opleider Bouwmensen. Doel is om bewustwording te realiseren onder potentiële leerlingen en hun ouders dat de bouw groeit en er écht interessante banen zijn. Het is niet alleen klappertanden in de regen op een steiger.
Deze quiz hebben we geïntegreerd in een aparte landingspagina en vervolgens promotie gestart op Facebook. Het resultaat? 165 invulde formulieren binnen één week voor gemiddeld €0,87 per lead. Deze leads worden opgevolgd per mail met een overzicht van de open dagen en een brochure voor ouders.
Ook maakten we een quiz voor arbeidsbemiddelaar Joinuz: Hoe kun jij meer verdienen in de zorg? Het doel was om zorgprofessionals te vinden die toe zijn aan een nieuwe uitdaging met een beter salaris. Na het samenstellen van de quizvragen en uitkomsten hebben we de quiz gedeeld in relevante groepen op sociale media. Tevens is de quiz met een klein budget gepromoot op Facebook.
Het resultaat was 69 ingevulde formulieren in anderhalve maand. Joinuz ontving de namen en mailadressen van de deelnemers + de regio waarin zij willen werken. Met deze gegevens kan Joinuz de deelnemers gemakkelijk een berichtje sturen via LinkedIn met een vacature aanbod op maat.
Benieuwd wat een quiz voor jouw organisatie kan doen? Neem contact op met jouw marketeer van Bambuu of bel ons op 085-210 4747.