In juni j.l. kondigde LinkedIn het al aan, de LinkedIn Business Manager. Sinds 21 juli 2022 kunnen adverteerders gebruik maken van de openbare béta - LinkedIn Business Manager. Een georganiseerd, overzichtelijk dashboard dat adverteerders een eenvoudigere manier biedt om meerdere advertentieaccounts, pagina's en overeenkomende doelgroepen te beheren. Hiermee volgt LinkedIn het voorbeeld van Facebook met de Facebook Business Manager. Wat de LinkedIn Business Manager inhoudt en welke voordelen dit heeft, lees je in deze blog!
Alles wat je moet weten over de nieuwste ontwikkeling van LinkedIn marketing. De nieuwste business manager maakt B2B marketing een stuk makkelijker.
LinkedIn Business Manager is hét nieuwe platform dat het voor veel organisaties, zoals Bambuu, gemakkelijker moet maken om mensen, advertentieaccounts, pagina’s en de bedrijven waarmee gewerkt wordt te beheren vanaf één plek.
Voor grote adverteerders of bureaus zoals wij biedt de LinkedIn bedrijfsmanager een overzicht van alle advertentieaccount en pagina’s die beheerd worden. Op deze manier heb je gemakkelijk de controle over al deze accounts.
De LinkedIn Business Manager moet het leven van adverteerders, organisaties, marketeers en nog vele anderen een stuk makkelijker maken. Wat zijn de grootste voordelen van LinkedIn Business Manager?
De LinkedIn Business Manager:
Momenteel is de LinkedIn Business Manager gelanceerd via een openbare béta. Waarom? LinkedIn geeft zelf in een blog het volgende hierover aan:
“Unlike invite-only betas, our public beta is open to all marketers who want to use Business Manager. We’re keeping the “beta” label on the product for now to set the stage for all the terrific new features we plan to add to the Business Manager experience in the future”.
Door de bètaversie biedt het LinkedIn de mogelijkheid om de LinkedIn Business Manager de komende tijd verder te ontwikkelen.
LinkedIn is druk bezig om de business manager nu al verder te doorontwikkelen. Een aantal innovaties waar zij momenteel aangeven mee bezig te zijn, zijn:
Bij Bambuu zijn wij erg blij met deze ontwikkeling bij LinkedIn en daarom zijn wij ook meteen aan de slag gegaan met het opzetten van de LinkedIn Business Manager.
Het werken met de Business Manager maakt het voor de marketeers van Bambuu gemakkelijker om accounts te beheren. Het grote voordeel hiervan is dat het gemakkelijker is om bij vraagstukken bij te springen doordat het makkelijker is om iemand toe te voegen aan een advertentieaccount of pagina. Ook levert dit in afwezigheid van een collega minder moeilijkheden op om in een advertentieaccount te kunnen komen.