Je hebt vast wel een InMail ontvangen, een persoonlijk bericht in je LinkedIn-inbox van iemand die je niet kent. Dat is niet mogelijk met een basisprofiel. Zo’n InMail kun je alleen versturen wanneer je een premium account hebt. Een premium account heb je al vanaf €45,- euro per maand. Je krijgt dan 15 InMail-berichten én de mogelijkheid om extra berichten erbij te kopen voor een paar euro per stuk. Hartstikke handig wanneer je specifieke profielen wilt benaderen met jouw dienst of product.
Met gesponsorde InMail komt jouw bericht direct in de inbox van jouw doelgroep.
Sinds kort kun je gesponsorde InMails versturen. Een gesponsorde InMail is vergelijkbaar met een advertentie, omdat de manier van targeten hetzelfde werkt als bij reguliere LinkedIn advertenties. Denk aan targeting op locatie, een specifiek bedrijf, branche, bedrijfsgrootte, functie en senioriteitsniveau. Je kunt dus een veel grotere doelgroep bereiken. Jouw gesponsorde InMail komt vervolgens net als een gewone InMail direct in de inbox van jouw doelgroep terecht. LinkedIn verstuurt daarnaast jouw bericht alleen aan actieve LinkedIn-leden en daarmee garanderen zij dat 100% wordt afgeleverd.
Wist je dat tegenwoordig meer dan 50% hun mailberichten leest via mobiel? Plus, mailberichten op mobiel hebben een 80% hogere open ratio. Sponsored InMails worden volledig geoptimaliseerd voor de mobiele gebruiker. Hiermee vergroot je de engagement van je campagne, omdat je de doelgroep zo optimaal mogelijk bereikt.
Een ander groot voordeel is dat je een knop kunt toevoegen met een sterke call to action. Zo kun je conversies boosten met acties als:
Aan LinkedIn Sponsored InMail hangt wel een prijskaartje, namelijk een minimale inzet van €10.000,- advertentiebudget per kwartaal. Voor veel (vooral MKB)bedrijven ligt dit buiten bereik. Voor deze bedrijven is reguliere InMail echter een uitermate krachtig en rendabel instrument.
Wij hebben inmiddels flink wat ervaring opgedaan met onder andere leads generen door gebruik van gepersonaliseerde InMails. Wil je meer weten over de mogelijkheden van InMail of Sponsored InMail?
Neem contact op met jouw marketing manager!