In verschillende landen heeft Google de zogenaamde Expanded Text Ads (ETA’s) uitgerold. Dit zijn advertenties die tot 50% groter zijn dan de advertenties die je nu van Google gewend bent.
Huidige indeling
Nieuwe indeling
Google is altijd bezig een zo relevant mogelijke landingpage te ontwikkelen voor haar bezoekers. Deze verandering lijkt hierop in te spelen, adverteerders krijgen immers meer ruimte om uit te leggen waar hun advertentie over gaat. Dit komt ook de kwaliteitsscore ten goede, wat uiteindelijk resulteert in hogere doorklikratio’s en lagere kosten per klik.
Daarbij is de trend dat betaalde zoekresultaten steeds belangrijker worden. Dit is bijv. te zien aan het stijgende aantal betaalde advertenties op de zoekresultatenpagina. Het is natuurlijk ook niet zo gek, want Google haalt een groot deel van haar inkomsten uit betaalde advertenties ;-)
Ben je lid van Bambuu? Dan hoef je helemaal niets. Wij volgen de veranderingen van Google op de voet en zullen mogelijke verbeteringen zo snel mogelijk doorvoeren in de campagnes.
Nog geen lid? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvende analyse!