3 onmisbare online marketing tools

Dennis Veldhuis
Door:
Dennis
Wednesday
2
October
2019
Executie

Online marketing tools om jouw leven als marketeer makkelijker te maken

Er zijn een paar online marketing tools die jouw leven als marketeer een stuk makkelijker maken. Maar ja, er bestaan zóveel verschillende marketing tools! En je hebt vast geen tijd om alles stuk voor stuk door te nemen. Daarom zetten wij drie ‘onmisbare’ online marketing tools voor je op een rijtje. Met deze drie tools om maak je niet alleen je werk makkelijker, maar optimaliseer je in een handomdraai campagnes en behaal je sneller resultaat - met minder moeite. 

Opteo – Google Ads campagnes optimaliseren

Opteo is een superhandige tool om de prestaties van je advertenties en Google Ads campagnes te verbeteren. Dit in een paar klikken én op detailniveau. Opteo staat ook wel bekend als dé complete Ads management toolkit. Onmisbaar als je met Google Ads werkt, dus! 

Hoe werkt Opteo?

Je linkt Opteo aan je AdWords account of MCC. Hierna krijg je direct een overzichtelijke, visuele weergave van je account. Wat doet Opteo? Het continu controleren van AdWords accounts op significante patronen. Komt hij iets belangrijks tegen? Dan krijg je een suggestie voor verbetering, gebaseerd op echte gegevens. Bijvoorbeeld suggesties om je kwaliteitsscore te verhogen, om een bod te verhogen of juist te verlagen of bepaalde zoektermen toe te voegen of uit te sluiten.

Opteo bevat ook handige hulpprogramma’s om je te helpen bij het beheren van accounts, het bewaken van prestaties, het bijhouden van budgetten en het ontvangen van waarschuwingen wanneer er belangrijke wijzigingen plaatsvinden.

Handig voor jou?

Ja, als je marketeer bent bij een bedrijf dat actief is met Google AdWords, is Opteo dé online marketing tool voor het verbeteren van de advertentieprestaties.

Opteo samengevat:

·         Diepgaande analyse

·         Prestatie- en probleemdiagnostiek

·         Optimalisatiehulpmiddelen voor zoekwoordbiedingen

·         Hulpprogramma’s voor het testen van advertenties

·         Het opsporen van fouten op bestemmingspagina’s

·         Optimalisaties met slechts één klik

·         Belangrijke real-time meldingen om direct iets mee te doen

Zapier - tijd besparen met online automatisering

Zapier staat bekend als dé tool om tijd te besparen. Het besparen van tijd waarvan je niet eens wist dat er tijd te besparen viel. Het is een tool voor online automatisering.

Om goed te begrijpen wat Zapier is, is het belangrijk om eerst te kijken naar API’s. Ja, dat medium waarmee computerprogramma’s met elkaar communiceren. Met Zapier kun je eenvoudig API’s gebruiken voor bijna elk doel. Nog mooier: hierin zijn honderden verschillende toepassingen mogelijk. Van het delen van berichten op social media tot het beheren van je accounts en het automatiseren van je e-mails. Binnen enkele seconden koppel je diverse tools aan elkaar, je creëert je eigen workflows. Lekker efficiënt! 

Wat is een zap?

Een zap is een geautomatiseerde workflow tussen jouw apps. Denk bijvoorbeeld aan een zap tussen Gmail en Dropbox, waarbij de zap ervoor zorgt dat de bijlage uit je Gmail automatisch opgeslagen worden in Dropbox.

Een zap bestaat uit:

·         Een trigger

De trigger is een evenement in een app die de zap in gang zet. Bij het voorbeeld van Gmail en Dropbox is de trigger een e-mail met bijlage. De zap wordt dus pas geactiveerd als er een e-mail met bijlage naar je is verzonden.

·         Eén of meerdere acties

Een actie is een evenement die een zap vervolledigt. In het voorbeeld van Gmail en Dropbox is de actie het opslaan van de bijlage in Dropbox.  

De kern van Zapier is de interactie tussen triggers en acties. Elk stukje data dat via je zap gaat, wordt als een taak gezien. Voegt je zap 100 e-mails met bijlage toe aan Dropbox? Dan heeft je zap 100 taken verricht. Het aantal taken is interessant om te bepalen welke vorm van Zapier het beste aansluit bij jou en je organisatie.

Handig voor jou?

Absoluut! Zapier is bedoeld voor iedereen die om wat voor reden dan ook tijd wil besparen.

Typeform – voor laagdrempelige leadgeneratie

Jij als online marketeer verzuipt waarschijnlijk in de online formulieren. Van contactformulieren en bestelformulieren tot prijsvragen en enquêtes. Want ja: leads! Met Typeform genereer je makkelijk en efficiënt online formulieren voor een website of webshop. Erg handig wanneer je net dat stukje programmeerkennis mist om een werkend formulier te bouwen in PHP of HTML.

Meer dan alleen formulieren

Het is dé online marketing tool voor laagdrempelige leadgeneratie, waarbij je de inhoud op diverse manieren kunt insteken. Naast het genereren van leads via formulieren, creëer je met Typeform ook heel makkelijk andere leadgeneratoren. Of gebruik Typeform voor het aanvragen van waardebepalingen en voor het koppelen van kandidaten aan droombanen.

Heb je meer gegevens/data nodig? Voor bijvoorbeeld een opleidingstest om de best passende opleiding te bepalen? Dan is Outgrow de juiste tool. Met Outgrow kun je namelijk ook calculators maken. Goed om te weten! 

Veel integraties mogelijk

Haal het maximale uit je gegevens met de honderden mogelijke integraties met Typeform zoals MailChimp, Google Spreadsheets en Salesforce.

Handig voor jou?

Ja, als je het interessant vindt om op een laagdrempelige manier de verschillende mogelijkheden van leadgeneratie uit te proberen.

En, ga jij aan de slag met deze drie onmisbare online marketing tools?


Arrow icon
Dennis Veldhuis
Dennis Veldhuis
Marketeer / Project Manager

Interesse in onze aanpak? Laat Bambuu meekijken met je uitdagingen.

Bekijk of je in aanmerking komt voor een vrijblijvende nulmeting door onze specialisten.

No items found.