Heb jij de webwinkel vakdagen gemist? Maak je niet druk, wij hebben dé top 3 key takeaways vanuit de webwinkel vakdagen voor je op een rijtje gezet!
Heb jij de webwinkel vakdagen gemist? Maak je niet druk, wij hebben dé top 3 key takeaways vanuit de webwinkel vakdagen voor je op een rijtje gezet!
Zorg ervoor dat je propositie altijd duidelijk is, zowel op desktop als op mobiel. Het is hierbij ook belangrijk om consistent te zijn. Communiceer je op de productpagina dat je 2 jaar garantie biedt op alle producten? Zorg dan ook dat dat bij het afrekenproces weer duidelijk terugkomt. Andere punten die belangrijk zijn voor duidelijkheid:
Extra tip: zet de prijs in een kleiner lettertype, dit kan conversie verhogen.
Outsmart je concurrenten door extraatjes aan te bieden die je concurrenten niet hebben. Kijk waar je klanten behoefte aan hebben en stuur hier op. Dit kunnen simpele dingen zijn zoals gratis verzending of een gratis proefmonster. Breng contrast aan en los drempels op in de klantreis door hier oplossingen voor te bieden!
Zorg dat je relevant bent en zorg ervoor dat je in ieder geval je basis op orde hebt. Informatie over deze drie punten zijn een MUST:
Zorg dat je consistent bent en deze waarde overal hetzelfde terugkomen. Maak ze vooral ook relevant aan het moment van de dag, dus ook in het weekend. Een voorbeeld van hoe het NIET moet: vandaag voor 14:00 besteld morgen in huis, maar een consument besteld op zaterdag en je hebt geen zondaglevering.
Extra tip: toon in de winkelmand alvast de verzendkosten, als dit er later nog bij komt kan het echt een conversiekiller zijn.
Dit waren de belangrijkste takeaways van Webwinkel Vakdagen. Onthoud wel dat wat bij de een werkt niet per se hoeft te werken bij de ander. Daarom is het belangrijk om te blijven experimenteren!
Wil jij ook meer uit je website halen? Maar weet je niet waar je moet beginnen? Neem dan vrijblijvend contact op met Bambuu. Onze vakmensen helpen je graag met het verleggen van je focus.