Webwinkel Vakdagen 2020: 3 key takeaways om je bedrijf te laten groeien

De webwinkel vakdagen is hét evenement voor e-commerce. Op de beursvloer vind je ruim 280 exposanten terug die e-commerce oplossingen bieden binnen diverse thema's. Ook zijn er 11 lezingzalen waar presentaties worden gegeven door experts uit het vak.

Heb jij de webwinkel vakdagen gemist? Maak je niet druk, wij hebben dé top 3 key takeaways vanuit de webwinkel vakdagen voor je op een rijtje gezet!

1. Zorg voor duidelijkheid in je propositie

Zorg ervoor dat je propositie altijd duidelijk is, zowel op desktop als op mobiel. Het is hierbij ook belangrijk om consistent te zijn. Communiceer je op de productpagina dat je 2 jaar garantie biedt op alle producten? Zorg dan ook dat dat bij het afrekenproces weer duidelijk terugkomt. Andere punten die belangrijk zijn voor duidelijkheid:

  • Een haarscherpe formulering
  • Wees altijd volledig
  • Gebruik spreektaal in plaats van jargon
  • Het moet snel te scannen zijn
Extra tip: zet de prijs in een kleiner lettertype, dit kan conversie verhogen.

2. Zorg dat je uniek bent

Outsmart je concurrenten door extraatjes aan te bieden die je concurrenten niet hebben. Kijk waar je klanten behoefte aan hebben en stuur hier op. Dit kunnen simpele dingen zijn zoals gratis verzending of een gratis proefmonster. Breng contrast aan en los drempels op in de klantreis door hier oplossingen voor te bieden! 

3. Communiceer duidelijke levertijden

Zorg dat je relevant bent en zorg ervoor dat je in ieder geval je basis op orde hebt. Informatie over deze drie punten zijn een MUST:

  • Verzendkosten
  • Retourwaarde
  • Levering

Zorg dat je consistent bent en deze waarde overal hetzelfde terugkomen. Maak ze vooral ook relevant aan het moment van de dag, dus ook in het weekend. Een voorbeeld van hoe het NIET moet: vandaag voor 14:00 besteld morgen in huis, maar een consument besteld op zaterdag en je hebt geen zondaglevering. 

Extra tip: toon in de winkelmand alvast de verzendkosten, als dit er later nog bij komt kan het echt een conversiekiller zijn. 

Dit waren de belangrijkste takeaways van Webwinkel Vakdagen. Onthoud wel dat wat bij de een werkt niet per se hoeft te werken bij de ander. Daarom is het belangrijk om te blijven experimenteren! 

Meer uit je website halen? Bambuu helpt je graag!

Wil jij ook meer uit je website halen? Maar weet je niet waar je moet beginnen? Neem dan vrijblijvend contact op met Bambuu. Onze vakmensen helpen je graag met het verleggen van je focus.


Maandelijks de Thougt Starter in je mailbox?
Meer weten of een vraag?
Wij helpen je graag!
Vul het formulier in en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.
Bedankt voor je inschrijving!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Klik op bovenstaande button om de gegevens te verzenden. We zullen je gegevens gebruiken om contact met je op te nemen. Meer informatie lees je in de privacyverklaring.

Gratis proefperiode
Vrijblijvend starten met marketing automation
Vraag nu direct een vrijblijvende trial van ActiveCampaign aan. Vervolgens heb je 14 dagen de tijd om ActiveCampaign van voor tot achter te testen.
Bedankt voor je aanvraag! Binnen enkele ogenblikken ontvang je een mail met inloggegevens om de komende 14 dagen ActiveCampaign te ontdekken!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Geschreven op:
3/2/2020
Interessant voor jou?

Online Concurrentie Check.

Laat onze specialisten uitzoeken wat jij kan leren van de aanpak van je concurrent:

Check aanvragen
Bedankt voor jouw interesse. Je hoort spoedig van ons.
Oeps! Er ging iets fout bij het versturen.
Meer klanten uit jouw website?

Laat mij eens met je meedenken!

Bel, app of mail mij om jouw uitdagingen te bespreken.

Bart Degeling
Partner / Consulent

06 - 10 88 10 99 (WhatsApp)
bart@bambuu.nl