Weet jij wie jouw bedrijfspagina op Linkedin volgt?

Bas van Petten
Door:
Bas
Friday
14
August
2020
Executie

Iemand klikt bewust op het ‘volgen’ knopje van jouw bedrijfspagina. Wat zal de reden zijn? Ervaring bij onze klanten, maar ook bij onszelf is dat dit een zeer lucratieve bron voor leads is. Natuurlijk gaan er ook veel bestaande klanten, relaties, collega’s en concurrenten jouw bedrijf volgen, maar laat je daar nu eens niet door afleiden. Ik weet zeker dat er tussen de overige volgers interessante profielen staan. 


Als ik me niet vergis was het overigens vroeger ook al mogelijk om Linkedin volgers te zien, maar heeft Linkedin op een gegeven moment besloten dit niet meer zichtbaar te maken. Maar dit is verleden tijd. Naast het zien van een lijst van nieuwe volgers kan je nog meer interessante statistieken bekijken. Zo kan je de organische en gesponsorde groei van volgers per dag zien en ontdekken waar de volgers vandaan komen, welke functie ze hebben, bij welke branche en wat de bedrijfsgrootte is van deze nieuwe volgers. Het allerleukste gegeven is misschien wel de benchmark met soortgelijke bedrijven in jouw branche. Je wordt vergeleken op totaal aantal volgers, nieuwe volgers, aantal geplaatste updates en de ‘engagement rate’, wat iets zegt over de betrokkenheid (likes, reacties, etc.) t.o.v. het aantal vertoningen van jouw updates. 

Maar terug naar de volgers. Je ziet een interessante profiel, maar dan? Mijn advies is om deze persoon te connecten en in het bericht hierbij te vertellen waarom je hem/haar connect. Als de connectie er is, kan je er voor kiezen om het gesprek voort te zetten via inmail of direct contact opnemen via telefoon. Net wat beter past bij jouw organisatie en jouw werkwijze. Let wel op. Ga NIET verkopen. We praten hier namelijk over lauwe leads. Ze zijn hoogst waarschijnlijk nog niet in de koopmodus. Toon daarom interesse in de persoon, organisatie en/of zijn/haar uitdagingen i.p.v. over jezelf, jouw bedrijf of jouw producten/diensten te praten. En oja, als de connectie niet tot stand komt; don’t give up. Ervaring leert dat niet iedereen heel actief is met Linkedin en dus je bericht misschien niet gezien heeft. Dan kan je het nog een keer proberen of de persoon gewoon proberen op te zoeken via de website van het betreffende bedrijf.

Meer informatie over de nieuwe feature van Linkedin vind je op deze pagina. De plek om de statistieken te bekijken vind je als volgt:

  • Ga naar jouw beheeromgeving van je bedrijfspagina (uiteraard moet je dus ook beheerder zijn). Deze vind je via het top menu (klik op je foto) of zoek via de zoekbalk naar jouw bedrijf)
  • Vervolgens zie je in het menu onder het logo direct een link naar Analyses/Analytics en hieronder weer een link naar volgers/followers. 
Arrow icon
Bas van Petten
Bas van Petten
Directeur

Interesse in onze aanpak? Laat Bambuu meekijken met je uitdagingen.

Bekijk of je in aanmerking komt voor een vrijblijvende nulmeting door onze specialisten.

No items found.