Als ondernemer kom je dagelijks voor uitdagingen te staan. Of je nu een start-up hebt of een gevestigd bedrijf leidt; de druk om te groeien en je concurrentie voor te blijven, is altijd aanwezig. Misschien voel je je vastgelopen, zijn je verkoopresultaten teleurstellend of lijkt het alsof je concurrenten altijd een stap voor zijnHet is tijd voor iets nieuws! Tijd voor een aanpak die bedrijfsgroei ontketent en je klaarstoomt voor een volgende groeifase.
Dan zou marketing gedreven groei zo maar eens een passend antwoord kunnen zijn op jouw groei-ambitie!
Starten met ontwikkeling strategie. Hiervoor werken we met ons eigen Marketing Strategie Canvas. In workshop setting met jullie MT - aangevuld met onze research - komen wij tot een glasheldere stip op de horizon, vertaald naar: wat gaan we morgen doen?
Als ondernemer wil je grip hebben op de groei van je bedrijf. Grip hebben op de groei van je bedrijf betekent dat je in staat bent om de richting en snelheid van je bedrijfsontwikkeling te controleren. Dit is cruciaal omdat:
Grip op de groei van je onderneming lijkt simpel. Toch zijn er veel factoren, zowel op micro-, macro- en meso niveau, die een efficiënte en effectieve groei in de weg kunnen zitten.
Veel ondernemers hebben moeite om grip te krijgen op hun groei vanwege verschillende redenen. Je bent ook zeker niet de enige die zijn grip op groei lijkt te verliezen - of al heeft verloren.
De afgelopen tien jaar heeft Bambuu ruim 250 groeibedrijven geholpen in een toekomstgerichte strategie om bedrijfsgroei verder te stimuleren. Zowel met Business marketing als met Recruitment marketing. Hoewel elke organisatie en groeiwens uniek is, zien we veelal dezelfde oorzaken waardoor bedrijf stagneren in hun groei:
Of je nu een start-up runt of een gevestigd bedrijf leidt, het kiezen van de juiste groeistrategie kan het verschil maken tussen stagnatie en bloei. Er zijn verschillende benaderingen die je kunt overwegen, elk met unieke voordelen en uitdagingen. Hier zijn enkele effectieve groeistrategieën die je kunnen helpen om je bedrijfsdoelen te bereiken en je concurrentie voor te blijven.
Elke strategie heeft zijn eigen voor- en nadelen. De keuze hangt af van factoren zoals de bedrijfsdoelstellingen, beschikbare middelen, marktomstandigheden en concurrentiepositie.
Als strategisch marketingbureau voor groeibedrijven hebben wij ons de afgelopen tien jaar gespecialiseerd in het bewerkstelligen van marketing gedreven groei. Samen met ondernemers gaan we op zoek naar manieren om grip op groei te krijgen en de organisatie in een volgende groeifase te brengen. Maar, wat is dat marketing gedreven groei nu eindelijk.
Marketing gedreven groei biedt een oplossing door marketing centraal te stellen in je groeistrategie. Dit betekent dat je marketinginspanningen niet alleen gericht zijn op het aantrekken van nieuwe klanten, maar ook op het behouden en koesteren van bestaande klanten.
Het allerbelangrijkste voor marketing gedreven groei is inzicht. Zonder inzicht geen uitzicht. Door inzicht te krijgen in je klanten en hun pijnpunten, krijgt de hele organisatie meer focus en grip waardoor groeien eigenlijk een logisch gevolg wordt.
Veel ondernemers herkennen zich in de volgende uitdagingen:
Je hoort z.s.m van ons.
Eén van de methodes om jouw groei te bespoedigen en aan het lange termijn succes met jouw onderneming te werken is demand generation. Met onze demand generation audit gaan we samen op zoek naar jouw kansen met demand generation. In samenwerking met één van onze gecertificeerde professionals ga je de eerste stappen zetten naar demand generatie voor jouw organisatie.