Fabian Slosse: ‘DVC zit al 80 jaar in de vlaggen en is een partij met een zeer rijke historie. Daarom zijn we vereerd dat ze voor ons kozen. We gaan voor een slimme aanpak, waarbij we de huidige strategie gaan verbreden met de inzet van marketing automation en websites gaan doorontwikkelen voor een optimale klantreis op alle devices. We gaan een verhoogd rendement behalen uit bestaande kanalen en experimenteren op nieuwe kanalen om binnen 2 jaar een omzetgroei van 150% te realiseren.
In de eerste fase begeleiden we de migratie van de Nederlandse webshop, waarbij we de goede organische zoekresultaten moeten behouden. De Belgische webshop is eerder vernieuwd en dient als blauwdruk voor de Nederlandse. Verbeteringen op het gebied van usability en conversieoptimalisatie zijn speerpunten voordat we live gaan in Nederland.’
DVC is dé specialist op het gebied van vlaggen en signing en een grote speler in verschillende Europese landen. Voor het bedrukken van doek maken ze als enige in Nederland gebruik van een zeefdruk. Onlangs lanceerden ze de vlaggenactie “Met elkaar, voor elkaar!”: een vlag om mensen in vitale beroepen tijdens de coronacrisis een hart onder de riem te steken. De hele opbrengst van deze actie gaat naar het Rode Kruis.
Fabian Slosse, Marketing Strateeg bij Bambuu: ‘De vlaggenactie laat zien hoe betrokken DVC bij de samenleving is. Die betrokkenheid zien we ook terug in onze samenwerking. De directe communicatie tussen DVC en Bambuu, de korte lijntjes; volgens mij is het een van de redenen waarom ze voor ons kozen. We zijn echt hun marketingpartner. De sleutel ligt in de samenwerking; samen beslissingen nemen voor het beste resultaat. De planning voor de komende maanden loopt nu anders dan verwacht. We passen ons aan en kijken ernaar uit om toch mooie resultaten te behalen.’
Eric de Jong: ‘Wat ons zo aansprak bij Bambuu is dat ze gelijk een totaalconcept neerzetten. Als MKB’er zijn we best vooruitstrevend in het maken van plannen, maar we zijn geen marketingexperts. Bij Bambuu zijn ze dat wel en kijken ze verder dan alleen dat wat we van ze vragen. Ze gaan niet alleen met onze SEO en SEA aan de slag, maar toetsen ons hele marketingbeleid. Voor ons is het heel fijn dat ze onze kant uit schuiven. Bij Bambuu staan ze dicht bij je als bedrijf; ze zijn proactief, makkelijk in de omgang en hebben een no-nonsensementaliteit.’