Freaky Friday! Ieder kwartaal pakken we een nieuw topic, waar we het team helemaal in onderdompelen. Zo ontwikkelen we steeds breder onderlegde marketingspecialisten binnen Bambuu. Vorige week was het topic 'Framing' aan de beurt. Wat hebben we geleerd?
Framing helpt om marketingboodschappen zo te formuleren, dat ze overtuigender worden. Kortom: meer rendement uit je Euro's.
Framing, wie een beetje politiek volgt, kent het woord wel. Met slimme communicatie kun je iets in een bepaald raamwerk plaatsen, waardoor je de ontvanger onbewust een bepaalde richting in duwt.
Beïnvloeden voor gevorderden dus! GEEN manipulatie - dat is ook beïnvloeden, maar dan met slechte intenties.
Specialist Lindi Boeije van Taalstrategie is een dagdeel met het team aan de slag gegaan. Na een goeie lunch is Lindi gestart met een workshop.
Wat hebben we hierin bijvoorbeeld geleerd?
Het laatste halfuur hebben we besteed aan het aspect 'Nudging', menselijk gedrag beïnvloeden met kleine zetjes. Denk aan de pianotrap, die ervoor zorgt dat iedereen de roltrap rechts laat liggen.
Framing helpt ons om marketing- & communicatieboodschappen zo te formuleren, dat ze overtuigender worden. In de praktijk betekent dit: meer rendement uit je geïnvesteerde Euro's.