Als non-profit organisatie heb je waarschijnlijk recht op een Google Grants account. Hier zitten verschillende voorwaarden en spelregels aan vast.
Google Ads is vaak onderdeel van een succesvolle marketingstrategie. En dat is logisch want met deze marketingtool kan je heel gericht je doelgroep bereiken. Mensen zoeken naar jouw product of dienst en jij komt, met de juiste zoekwoorden in je account, naar boven met jouw advertentie. Spot on!
Maar hoe zit het dan met die $10.000 gratis klikbudget die je kan krijgen van Google? Ben jij een non-profit organisatie, dan heb je grote kans dat je recht hebt hierop. Je hebt dan te maken met het Google Ad Grants Programma. Wij leggen je graag uit wat Google Ad Grants precies inhoudt, waar je aan moet voldoen om hiervoor in aanmerking te komen en waar je rekening mee moet houden bij het opzetten van je account. Want je krijgt het niet zomaar!
Google Ad Grants is eigenlijk gewoon een Google Ads account waarmee je op zoektermen adverteert binnen Google. Het enige verschil is dat Google extra regels stelt aan de campagnes, maar daar krijg je dan wel $10.000 klikbudget per maand voor terug. De reden dat Google hiermee is begonnen is om non-profitorganisaties de mogelijkheid te geven om hun producten onder de aandacht te brengen bij mensen die informatie zoeken met betrekking tot hun organisatie, zonder het geld uit de organisatie te gebruiken voor het klikbudget. Het Google Grants programma doneert sinds 2013 klikbudget aan ruim 35.000 geselecteerde non-profitorganisaties over de hele wereld. Elke non-profitorganisatie kan in aanmerking komen voor dit account en heeft dan recht op $10.000 per maand. Gesponsord door Google. Je hebt alleen wel te maken met verschillende regels.
Om in aanmerking te komen voor het Google Ad Grants programma stelt Nederland wel een aantal voorwaardes. Dus ga de voorwaarden hieronder maar af en kijk of je in aanmerking komt;
Alles af kunnen vinken? Mooi! Dan kan je een account gaan oprichten. Maar let op! Zoals er voorwaardes zitten bij de aanmelding bestaan er ook regels bij het opzetten van de campagnes.
Voor het opzetten van de campagnes dien je rekening te houden met de volgende regels. Met alle spelregels en voorwaarden lukt het niet altijd (vaak niet) om $10.000 uit te geven, waardoor organisaties geld laten liggen. Hier is kennis, creativiteit en veel tijd voor nodig.
Voldoe je aan de eisen? Meld je dan hier aan: https://www.google.com/nonprofits/account/signup?locality=nl
Hulp nodig nodig bij het opzetten van het account voor een optimaal resultaat? Wij hebben al verschillende non-profitorganisaties hiermee geholpen zoals Jeugdfonds Sport & Cultuur. Ook hulp nodig bij het opzetten van een Grants account of het optimaliseren om de besteding van $10.000 te behalen? Vraag nu een sessie aan met een van onze SEA specialisten.