Wellicht ben jij één van die ondernemers die ik ken die willen groeien 😅 Goed om te horen! Maar heb je jezelf weleens afgevraagd waarin je eigenlijk wil groeien?
Niet alle groei is goede groei. Ontdek hoe je bewuste keuzes maakt in klantsegmenten en omzetstromen voor duurzame en effectieve groei.
Niet alle groei is namelijk even wenselijk en waardevol voor je organisatie.
Sommige groei levert weinig op — behalve hoofdpijn.
Terwijl andere groei je bedrijf juist in een stroomversnelling brengt.
Dus stel jezelf eens de volgende vragen:
Het zou zomaar kunnen dat je bepaalde klantsegmenten hebt:
Door vooraf scherp te kiezen in welke klanten je wil groeien, besteed je niet alleen je marketingbudget veel effectiever - je hele bedrijf gaat er beter van draaien. Kiezen uit zich bijvoorbeeld in targeting van advertenties. Of focus op zoekwoorden die het juiste type aanvragen voortbrengen. Excellente meetbaarheid is hiervoor essentieel.
Klinkt logisch?
Toch blijkt in de praktijk dat weinig ondernemers hier bewust over nadenken. Waar ga jij je pijlen op richten?
Go go go!