Bambuu, VAPRO en Webreact

Bambuu, VAPRO Trainingen en Webreact werkten intensief samen aan de lancering van de nieuwe website.

Bambuu, VAPRO en Webreact

Bambuu, VAPRO Trainingen en Webreact werkten intensief samen aan de lancering van de nieuwe website.
Bambuu, VAPRO en Webreact
Case Study

Een samenwerking voor optimaal resultaat.

De afgelopen 2 jaar werkten Bambuu, VAPRO Trainingen en Webreact intensief samen aan de lancering van de nieuwe website van VAPRO Trainingen. Dit is een gevolg van een vernieuwde positionering en marketingstrategie ingezet in 2018. Bambuu was verantwoordelijk voor het marketingaspect, Webreact voor het bouwen van de website en VAPRO Trainingen voor het leveren van belangrijke informatie uit de markt. Het resulteerde in een zeer fijne en succesvolle samenwerking waar alle partijen zeer over te spreken zijn.

Begin vorig jaar ging VAPRO Trainingen de samenwerking met Bambuu aan. Tot op dat moment lukte het VAPRO Trainingen niet goed om snel met hun doelgroep in contact te komen. Daarvoor bedachten we bij Bambuu een zogeheten oriëntatietest die we aan de doelgroep voorlegden. De oriëntatietest hielp ons inzichtelijk maken aan welke trainingen de doelgroep behoefte had. 

Erik Dijkman, Marketing Strateeg bij Bambuu, zegt daarover: ‘Dat was de eerste opmaat naar een betere marketingstrategie. Snel daarna volgde de wens om een geheel nieuwe website te lanceren. Webreact was daarbij een belangrijke schakel. Zij waren niet alleen verantwoordelijk voor het bouwen van de website, maar waren ook een belangrijke sparringpartner wat betreft de indeling.’ 

De nieuwe website in de praktijk

Op de nieuwe website kwam meer ruimte voor de doelgroep, maar ook voor de mensen van VAPRO Trainingen zelf. Het productaanbod werd kleiner, maar dat maakte het geheel wel een stuk overzichtelijker. Sinds de lancering is er meer verkeer naar de website, waaronder veel eerste bezoekers. Ook het aantal downloads van brochures en aanvragen nam flink toe.

‘Bij Bambuu hebben we de marketingstrategie zo ingericht dat als de doelgroep op zoek is naar een training, ze ook bij VAPRO Trainingen uitkomen. Daarnaast hielpen we VAPRO Trainingen om de individuele consumentenbenadering naar een hoger niveau te tillen. VAPRO is een echt B2B-bedrijf, maar inmiddels past de service helemaal bij de B2C-strategie van onze marketingaanpak.’ aldus Erik.

Veel winst kunnen boeken

Door de uitstekende samenwerking boekten we de afgelopen jaren al heel wat winst - ook als we kijken naar de harde cijfers - maar daar stopt het niet. Erik zegt daarover: ‘We kunnen er nog niet veel over zeggen, maar de komende tijd voegen we naast de procesoperator - de huidige doelgroep - nog twee andere marketingdoelgroepen aan de website toe. Daar kijken we enorm naar uit. Een nieuwe doelgroep vraagt om nieuwe manieren om bezoekers naar de website te brengen. Een nieuwe uitdaging waar we maar al te graag mee aan de slag gaan!’

Synergie keer drie

Zowel bij Bambuu als bij VAPRO Trainingen en Webreact hebben ze niets anders dan positieve woorden over de samenwerking.

Erik Dijkman: ‘Bij VAPRO Trainingen hadden ze voor onze samenwerking behoefte aan een marketingregisseur. Het is heel plezierig dat wij alle ruimte krijgen om die rol zelf in te vullen. Eens per maand komen we bij elkaar en deelt Jan Spier van VAPRO Trainingen nieuwe inzichten en informatie uit zijn branche met ons. Zo kunnen we direct inspelen op wat er leeft bij de doelgroep, bijvoorbeeld door het toevoegen van nieuwe trainingen.’

‘Tussen Bambuu en Webreact was er een hele fijne wisselwerking. Webreact leverde de website binnen de gestelde deadline op én dacht proactief mee over de indeling ervan. Marketingtechnisch plukten we bij Bambuu enorm de vruchten van het werk van Webreact. Want hoe beter de website, hoe meer rendement wij er met behulp van marketingmiddelen als Google en Facebook uit kunnen halen.’

Jelmer Holtes van Webreact: ‘Via Bambuu kwamen we in contact met VAPRO Trainingen. Zo is de driehoekssamenwerking begonnen. Tijdens het bouwen van de nieuwe website was er een fijne wisselwerking tussen het stuk development vanuit onze kant en het stuk marketing vanuit Bambuu. Dat vulde elkaar heel goed aan.’ 

‘Wij dachten mee over de techniek achter de website, zoals het goed meetbaar maken van de website en de mogelijkheid om marketingcampagnes er makkelijk op in te haken, en Bambuu kon daar weer marketingtechnisch mee aan de slag. Uiteraard was het mooi om te zien dat ze bij VAPRO Trainingen ook erg tevreden waren over het eindresultaat.’ 

Op naar een mooie toekomst samen

Bij Bambuu kijken we heel positief naar de toekomst. De driehoeksconstructie is de perfecte mix van:

  • techniek (de bouw van de website);
  • de markt (de input van VAPRO Trainingen met kennis uit de praktijk) 
  • en marketing (de kennis van Bambuu). 

De onderlinge communicatie is goed, waardoor we de website en marketingstrategie snel kunnen aanpassen op ontwikkelingen in de markt. Zo is voor Bambuu alles aanwezig om VAPRO te helpen bij het behalen van hun bedrijfsdoelen.

Bekijk hier het eindresultaat van de website.

"Bambuu dwong ons om focus aan te brengen in onze acties. Daarnaast leerden we dat voor onze acties en aanbod geldt: less is more. Een mooi voorbeeld is het kleinere, maar overzichtelijkere productaanbod op de website. Ten slotte bracht Bambuu nieuw technologieën aan die ons hielpen een beter inzicht te krijgen in wie onze doelgroep is en wat onze doelgroep wil."

Jan Spier
Jan Spier
Manager VAPRO Trainingen

Interesse in onze aanpak? Laat Bambuu meekijken met je uitdagingen.

Bekijk of je in aanmerking komt voor een vrijblijvende nulmeting door onze specialisten.

Interesse in onze aanpak? Laat Bambuu meekijken met je uitdagingen.

Bekijk of je in aanmerking komt voor een vrijblijvende nulmeting door onze specialisten.