Nina Rawie werkt als Marketing Strateeg bij Bambuu. Ze was de eerste die in deze functie aan de slag ging.
Nina Rawie werkt als Marketing Strateeg bij Bambuu. Ze was de eerste die in deze functie aan de slag ging. Samen met een van de eigenaren van Bambuu, Sietse Kingma, ontwikkelde ze de functie tot hoe die nu is. Nina werkt nu 4 jaar bij Bambuu en is lang niet meer de enige Marketing Strateeg. We kijken terug op de ontwikkeling die ze de afgelopen jaren doormaakte.
Hiervoor werkte ik als marketing professional bij een uitgeverij. Het grote verschil? Ik verzorgde de marketing binnen 1 bedrijf, terwijl ik nu voor meerdere bedrijven werk. Veel dynamischer, dus. Want je komt zo voor uitdagingen van verschillende opdrachtgevers binnen allerlei verschillende branches te staan. Super leerzaam. In mijn vorige functie was ik echt verantwoordelijk voor 1 onderdeel binnen een bedrijf. Nu ben ik verantwoordelijk op hoofdniveau.
Ik kreeg meer vrijheid en regie, en kon vanaf het begin meer toegevoegde waarde leveren op de marketingaanpak. Bij Bambuu leveren we maatwerk, volledig afgestemd op de behoefte van de klant. Daardoor is mijn functie nu veel complexer en uitdagender. Alles bij Bambuu draait om marketing. Dus ik zit er nu middenin en ben als eerste op de hoogte van de ontwikkelingen en innovaties binnen het vakgebied.
Als je als marketeer binnen een bedrijf werkt, zijn er nog 10 andere dingen buiten de marketing waar je je mee bezighoudt. Bij Bambuu ligt de focus puur op marketing. We doen niet anders en daarom lopen we voorop in wat er mogelijk is. Ik heb heel veel passie voor mijn vak. Dat ik er zoveel mee bezig kan zijn, motiveert me enorm.
Als Marketing Strateeg heb je veel verschillende petten op. Richting de klant ben je relatiemanager. Intern ben je een sparringpartner voor je collega’s. Daarnaast ben je adviseur, ben je bezig met sales en spreek je soms voor groepen. Tijdens dat spreken, ben je bijna een trainer. Het is een toffe uitdaging om een functie met zoveel facetten onder de knie te krijgen.
Daarnaast was ik ook nieuw aan de bureauzijde. Zeker toen ik begon, was Bambuu nog een start-up. De functie bestond nog niet, dus het was zeker in het begin even zoeken naar de juiste balans. Het was veel learning by doing. Inmiddels kan ik gelukkig zeggen dat ik alle facetten goed onder de knie heb. Ook mooi meegenomen: ik heb een gezonde balans tussen werk en privé gevonden.
Bij Bambuu heerst een open cultuur waarin we met z’n allen steeds willen verbeteren. Alles is hier goed bespreekbaar en je voelt je hier echt gehoord. We delen veel met elkaar, om elkaar verder te helpen. Als we ideeën aanbrengen, wordt er waar mogelijk ook echt wat mee gedaan. Zo blijf je gemotiveerd om jezelf te blijven ontwikkelen. Dat geldt voor alle verschillende lagen binnen het bedrijf. Iedereen luistert serieus naar elkaar en handelt daar ook naar.
Ik beheers het marketingaspect nu van A tot Z. Ik hoef weinig vragen meer te stellen en kan het totale speelveld op het gebied van marketing goed overzien. Daarnaast ben ik een goede gesprekspartner geworden voor klanten en collega’s. Dat is fijn, want ook daar leer je continu van.
Op dit moment doe ik af en toe aan kennisdeling, binnen Bambuu of aan klanten van klanten. Ik wil vaker spreken, onder andere om ons eigen Bambuu-verhaal te vertellen. Het is voor mij enorm inspirerend om te zien hoe experts zich presenteren. Ik wil dat zelf ook meer gaan doen. Denk aan video’s, vlogs of tijdens presentaties op podia. Bambuu biedt me de mogelijkheid om dat verder te ontwikkelen door een opleiding te volgen. Inmiddels heb ik me aangemeld voor de opleiding Spreken met Impact van Great Communicators. Ik heb er zin in!
Denk je dat werken bij Bambuu ook iets voor jou is? Bekijk dan HIER onze vacatures en solliciteer!