Het belangrijkste in marketing gaat niet over marketing

Wat is volgens ons de kern van een sterk marketingbeleid? Ritme!

Wat is de kern van een sterk marketingbeleid? Ritme!

Sietse Kingma
Door:
Sietse
Wednesday
25
June
2025
Bambuu Nieuws

Bij Bambuu Groeimakers geloven we heilig in ritme. Een stevige, leidende cadans waarin bedenken, implementeren, leren en optimaliseren vanzelfsprekend verweven zijn. Geen losse flodders, maar betekenisvolle stappen richting een heldere stip op de horizon. Steeds beter worden. Door elkaar regelmatig te ontmoeten. En door gesprekken te voeren over wat er écht toe doet.

Zelf ontdekte ik de kracht van ritme zo’n acht jaar geleden. Bij Bambuu merkten we dat onze eigen doorontwikkeling begon te voelen als los zand. Te veel vrijblijvendheid. Wat ontbrak, was een heldere, dwingende structuur die ons continu richting vooruitgang stuwde.

Via Bart van Nol maakten we bij ScaleUp Company kennis met de Rockefeller Habits en Scaling Up van Verne Harnish. Het ritme daarvan hebben we geleend, bijgeschaafd en toegepast op onze samenwerkingen met klanten. Zo ontstond een strakke structuur met Two-Weekly Heads-Ups, Monthly Highlight Reports, inspirerende Quarterlies en strategische Annuallies. Vooraf ligt vast wanneer we met wie over welke thema’s in gesprek gaan. Iedereen weet waar hij of zij aan toe is. Het haalt de ad-hoc-gekte (ja, dat is een woord nu) uit de agenda. Het brengt rust. Duidelijkheid. En maakt stilstaan praktisch onmogelijk.

The Bambuu Beat – zo noemen we dat.

We implementeerden het in 2018. Wat begon als een interne optimalisatie, groeide uit tot het meest genoemde en geroemde onderscheidende voordeel van ons bureau.

Arrow icon
Sietse Kingma
Sietse Kingma
Business Marketing Consultant / Partner

Interesse in onze aanpak? Laat Bambuu meekijken met je uitdagingen.

Bekijk of je in aanmerking komt voor een vrijblijvende nulmeting door onze specialisten.

No items found.