LinkedIn InMail: de andere manier om nieuwe klanten te werven

Je wilt nieuwe klanten werven en hebt nog geen connecties binnen een bedrijf. Dat wordt vaak een lastige klus als je het per telefoon probeert. Probeer het eens via LinkedIn InMail!

Wat kun je met LinkedIn InMail?

Volgens LinkedIn zelf kun je InMail inzetten: ‘Om mensen op LinkedIn te bereiken zonder te worden voorgesteld via een introductie of via contactgegevens.’ Je kunt dus een bericht sturen naar mensen waarmee je nog geen connectie hebt. En het makkelijke van LinkedIn: je stuurt ‘m direct naar de directeur of de persoon van de juiste afdeling. Waar je vroeger veel moeite moest doen bij koude acquisitie om de juiste persoon telefonisch te pakken te krijgen binnen een bedrijf, kun je nu gemakkelijk contact leggen. En je slaat de telefoontjes via receptioniste en secretaresses over. Lekker snel dus. Bovendien laat je meteen een goede indruk achter, omdat je het anders aanpakt dan jouw concurrenten.

 

Hoe werkt LinkedIn InMail?

Met een gratis LinkedIn-account kun je helaas geen InMails sturen. Je dient je Basis-account te upgraden naar een Premium-account. Met een Premium-account kun je namelijk wel InMails sturen. Er zijn meerdere betaalde Premium-accounts waarmee je InMails kunt sturen:

Wil je meer InMails kunnen versturen dan binnen jouw account zijn inbegrepen, dan kun je tot 10 extra InMails inkopen.

Hoewel een Premium-account bij LinkedIn best prijzig klinkt, is het zeker de investering waard. Omdat nog weinig mensen gebruik maken van InMail is het een zeer interessante manier van marketing. Je valt zeker op. Uit onze eigen ervaring kunnen we zeggen dat we nieuwe afspraken binnen halen uit zo’n 25% van de InMails die we sturen. 1 Op de 4 InMails is dus ‘raak’. Een stuk effectiever en goedkoper daarom dan een aantal uren proberen de juiste persoon aan de telefoon te krijgen.

 

Hoe pak je het aan?

Hoe zou jij benaderd willen worden via LinkedIn? Juist: op een persoonlijke manier. Verdiep je dus eerst goed in de persoon voordat je een InMail verstuurd. Vertel hem/haar wat je gezien hebt op zijn LinkedIn-profiel of de website van het bedrijf en hoe dat gekoppeld is aan jouw diensten of producten. Verkoop nooit direct je producten. Geeft aan dat het je goed lijkt om eens een kop koffie te drinken, kennis te maken en te zien of jullie iets voor elkaar kunt betekenen. Zo dring je je niet op aan iemand. Bereid je goed voor en zorg dat je op die manier nieuwe klanten binnenhaalt met LinkedIn InMail.

 

Wil jij starten met het sturen van InMails? Bambuu helpt je graag op weg met het vinden van nieuwe klanten, via InMail of een andere manier die past bij jou. Heb je hulp nodig, bel ons gerust even op.

Geschreven op:
15/4/2016
Interessant voor jou?

Online Concurrentie Check.

Laat onze specialisten uitzoeken wat jij kan leren van de aanpak van je concurrent:

Check aanvragen
Bedankt voor jouw interesse. Je hoort spoedig van ons.
Oeps! Er ging iets fout bij het versturen.
Meer klanten uit jouw website?

Laat mij eens met je meedenken!

Bel, app of mail mij om jouw uitdagingen te bespreken.

Bart Degeling
Partner / Consulent

06 - 10 88 10 99 (WhatsApp)
bart@bambuu.nl