Thought Starter: zijn jullie klaar voor Mobile Only?

Mobiel, vooral belangrijk voor Business to Consumer? Niets is minder waar:

Erik Dijkman
Door:
Erik
Thursday
6
December
2018
Groeisleutel

Mobiel, vooral belangrijk voor Business to Consumer? Niets is minder waar:

Onderzoek van Google wijst uit dat 50% van alle B2B-zoekopdrachten wordt gedaan op een Smartphone. Onderzoekers verwachten dat dit oploopt naar 70% in 2020.

Zijn jullie al klaar voor deze ontwikkeling?

“Het B2B-salesproces is gigantisch gewijzigd de afgelopen jaren. B2B klanten wensen pas contact met een verkoper als het tijd is voor de deal. Mobiel speelt de hoofdrol in de oriëntatie die daaraan vooraf gaat.”

Aldus, Google zelf :D

Mobiel stuurt of beïnvloedt meer dan 40% van de verdiensten in leidende B2B-bedrijven, becijferde de Boston Consulting Group.

Google sorteert hier op voor, door mobiel vriendelijke websites voorrang te geven in de zoekresultaten. Hoe beter je website op mobiel presteert, hoe hoger je scoort in de zoekmachine.

  • Vroeger: 'mobile first'; mobiel is leidend in je website & digitale marketing.
  • Nabije toekomst: 'mobile only'; desktop (gewone computer) wordt onbelangrijk.

Loopt niet zo’n vaart? Toch wel. Veel van onze klanten - in alle denkbare branches - krijgen al 50% tot 60% van het verkeer van mobiel.

Daarbij, meestal zien we dat de mobiele site veel minder goed presteert dan de desktop site. Lagere time on site, minder pageviews, lager aantal conversies.

Hoe presteert jullie website op een mobieltje? Alleen het hebben van een mobiele website, is een goed begin. Maar: presteert jullie site mobiel net zo goed - of beter - dan op de desktop? En hoe enthousiast is Google over jullie mobiele site?

Cheers 💪🏻

Team Bambuu

Arrow icon
Erik Dijkman
Erik Dijkman
Algemeen Directeur

Interesse in onze aanpak? Laat Bambuu meekijken met je uitdagingen.

Bekijk of je in aanmerking komt voor een vrijblijvende nulmeting door onze specialisten.

No items found.