Wat gaan jullie doen in 2026?

Nieuw jaar, nieuwe ronde, nieuwe kansen. Wat gaan jullie doen?

AI verandert ons werk razendsnel, maar één sleutel blijft altijd werken: relevantie.

Sietse Kingma
Door:
Sietse
Thursday
27
November
2025
Groeisleutel

Positionering aanscherpen? Nieuwe diensten lanceren? Brand identity opfrissen? Website vernieuwen? Content ontwikkelen? Campagnes uitbouwen?

Altijd weer heel leuk en waardevol om met verschillende opdrachtgevers nieuwe plannen te smeden. Wat je ook bedenkt: AI gaat er als een bulldozer doorheen. Het raakt inmiddels alles in ons werkveld. Niet alleen hóe we dingen doen, maar ook wélke dingen we doen. Denk bijvoorbeeld aan toenemende oriëntatie via ChatGPT, waar je als merk op moet inspelen.

In zo'n dynamische periode is er gelukkig één sleutel die altijd blijft passen. Waar je altijd op terug kunt vallen; welke ontwikkelingen er ook zijn. Die sleutel is: relevantie. 'Relevanter worden' is het antwoord op de meeste marketingvragen. Wil je meer bereik? Word relevanter. Meer volgers? Betere vindbaarheid? Hogere conversie? Leads genereren? Meer markt?

Word relevanter.

Relevante bedrijven, die het over de juiste dingen hebben, worden magneten voor waardevolle relaties. Relevant zijn is een ijzersterk concurrentievoordeel. Je bouwt ermee aan het fundament van je organisatie. Ga in de schoenen van je Ideal Customer staan. Vind uit waar deze wakker van ligt. Mik op 'ultieme waarde leveren' met de juiste content vanuit jullie merk. Het stuwt je hele marketingapparaat op.

Boekentip van Sietse in dit kader: They Ask, You Answer. Danielle Navas-Brandt MBA heeft twee jaar geleden de Nederlandse versie uitgebracht. Heel leuk en inspirerend als je aan de slag wil met relevanter worden!

Arrow icon
Sietse Kingma
Sietse Kingma
Business Marketing Consultant / Partner

Interesse in onze aanpak? Laat Bambuu meekijken met je uitdagingen.

Bekijk of je in aanmerking komt voor een vrijblijvende nulmeting door onze specialisten.

No items found.