Terugblik webinar: Hoe maak je van jouw unieke kennis waardevolle content? (extra tips)

Geschreven op:
2/9/2021

Donderdagochtend 2 september hostte ik samen met Bart een webinar over één van mijn favoriete onderwerpen; contentmarketing. We hebben de learnings van de vorige webinars meegenomen en zijn er klaar voor! We gaan live en hebben al snel door dat we een uitdaging met de techniek hebben, video en geluid blijken van een andere laptop te komen, de kop is eraf ;-). 

We presenteerden vandaag de uitkomsten van ons onderzoek naar contentmarketing en vergeleken deze met het Semrush onderzoek The State of Contentmarketing rapport, wereldwijd gehouden en ingevuld door 1500 marketeers. Ook deelden we praktische tips, tools en lieten we een aantal voorbeelden zien van o.a. Breinstein.  

Opvallend was dat video en events relatief nog weinig onderdeel zijn van de contentmarketingstrategie in Nederland (o.b.v. ons onderzoek). We speculeerden in de chat of dit te maken kon hebben met kosten en tijd. Toch zijn dit voor leadgeneratie en brand awareness zeer kansrijke contentvormen. 

Ook stonden we stil bij welke ‘nieuwe’ kanalen men vaker verwacht in te zetten. Als winnaars kwamen YouTube en TikTok naar voren. In de chat ontstond een discussie over verschillen in BtoB en BtoC marketing waarin we toelichtten dat dit afhankelijk is van je doelgroep en funnel. Bart lichtte de ideale funnel en type content toe die je kunt inzetten. 

We liepen door verschillende content tools zoals Uber Suggest, Answer the Public en SemRush heen en gaven tips hoe je dit kunt inzetten, waar je op let en hoe je tot de juiste thema’s komt.   

Benieuwd naar het hele webinar, kijk deze hier terug. 

En/of bekijk de presentatie slides.


Wat tips uit het gepresenteerde SemRush onderzoek die je vandaag kunt gebruiken:

Opvallende trends in VIDEO content

1. Posts met één afbeelding kreeg 2x zoveel traffic als posts met alleen tekst.

→  En werd 30% meer gedeeld

→ En kreeg 25% meer backlinks 

2. Posts met meer dan 7 afbeeldingen kregen 4x meer traffic dan artikelen met alleen tekst.  

3. Posts die geen video bevatten kregen 92% minder traffic, 24% minder gedeeld dan posts met minstens één video. 

Opvallende trends in LONGREADS content

1. Longreads met 7000+ woorden krijgen bijna 4x meer verkeer en 43% meer shares dan artikelen van een gemiddelde lengte (900 – 1200 woorden).

2. Artikelen met lange titels (10 – 13 woorden) trekken 2x meer verkeer en 1.5x meer shares dan korte titels (minder dan 7 woorden).

3. Titels met lijstjes krijgen de meeste pageviews.

4. Artikelen met visuele content (afbeelding en/of video) krijgen meer verkeer, shares en backlinks.


Maandelijks de Thought Starter in je mailbox?
Meer weten of een vraag?

Wij helpen je graag!

Vul het formulier in en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Bedankt voor je inschrijving!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Klik op bovenstaande button om de gegevens te verzenden. We zullen je gegevens gebruiken om contact met je op te nemen. Meer informatie lees je in de privacyverklaring.

Gratis proefperiode

Vrijblijvend starten met marketing automation

Vraag nu direct een vrijblijvende trial van ActiveCampaign aan. Vervolgens heb je 14 dagen de tijd om ActiveCampaign van voor tot achter te testen.

Bedankt voor je aanvraag! Binnen enkele ogenblikken ontvang je een mail met inloggegevens om de komende 14 dagen ActiveCampaign te ontdekken!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Interessant voor jou?

Online Concurrentie Check.

Laat onze specialisten uitzoeken wat jij kan leren van de aanpak van je concurrent:

Check aanvragen
Bedankt voor jouw interesse. Je hoort spoedig van ons.
Oeps! Er ging iets fout bij het versturen.
Wij geven mooie MKB bedrijven het podium dat ze verdienen!

Laat mij eens
met je meedenken!

06 - 10 88 10 99
WhatsApp
Bel, app of mail mij om jouw uitdagingen te bespreken.
Bart Degeling
Partner / Consultant