Waarom mijn bureau-ervaring eraan bij heeft gedragen om een makelaar in de arm te nemen

Goedkoop is duurkoop; zo blijkt maar weer toen ik mijn woning wilde verkopen. Ondanks de goede markt was het in de arm nemen van een makelaar de beste keuze.

Dennis Veldhuis
Door:
Dennis
Wednesday
14
April
2021
Bambuu Nieuws

Onlangs heb ik mijn woning verkocht via een makelaar. Na eerst zelf wat pogingen te hebben ondernomen, besloot ik na een aantal weken om toch maar een makelaar in te schakelen. Ondanks de uitstekende markt (voor verkopers), mijn uitgebreide marketingkennis en de drempel van de hoge kostenpost, heeft het mij uiteindelijk toch enkel maar opgeleverd. Datzelfde zie ik al bijna vijf jaar gebeuren bij talloze van onze opdrachtgevers die vanwege talloze redenen ook eerst zelf proberen hun marketing op te pakken, maar uiteindelijk iedere maand naar volle tevredenheid de Bambuu factuur betalen.

Zelf oppakken

Eigenwijs als ik ben, dacht ik begin van het jaar de verkoop van mijn woning wel even zelf te regelen. Na een weekend opruimen maakte ik wat goede foto’s, plaatste ik mijn woning op de website van Gmak en zette ik mijn social kanalen in om bereik te genereren. In combinatie met de gekte op de woningmarkt en de grote vraag naar woningen moest het nu wel een peulenschil zijn om mijn woning te verkopen. Toch?

Niets bleek minder waar. Tijdens bezichtigingen kreeg ik vragen waar ik nooit over na had gedacht. Daarbij bleken het meermaals ook gewoon mensen die mijn woning eens van binnen wilden bekijken, omdat ze ook graag zo’n woonstijl wilde hebben. Of die koper die direct bij binnenkomst begon over ‘mankementen’, om zodoende de prijs al direct bij de kennismaking te kunnen drukken.

Schakel de expert in

Na weken aanrommelen heb ik toch besloten de verkoop in handen te leggen van een makelaar. Dat bleek de beste keus van 2021 te worden. De stress van het ‘zelf verkopen’ werd weggenomen, ik hoefde mij geen zorgen meer te maken over wat ik zelf met bijv. de notaris moest regelen en daarbij kon ik ook gebruik maken van de expertise en het netwerk van de makelaar. Uiteindelijk is mijn woning na twee weken verkocht, voor een prijs die ik zelf niet voor mogelijk had gehouden. Kortom, ook hier bleek weer; goedkoop is duurkoop. Tuurlijk is een makelaar een flinke kostenpost, maar in dit geval betaalde hij zich in viervoud terug. En dat bovenop de stress en tijd die hij mij bespaard heeft. Best. Decision. Ever.

Marketing zelf oppakken of uitbesteden?

Bovenstaand verhaal is 1-op-1 te plotten op wat ik al jaren zie in de marketingwereld. Veel ondernemers en marketeers denken het zelf ook allemaal prima te kunnen oppakken, maar vergeten de tijd, stress en kennis die ermee gepaard gaat.

Nu kennis steeds meer gemeengoed wordt - even Googlen en je hebt antwoord op je vraag - kan eigenlijk iedereen wel een deel van de marketing zelf oppakken. Echter, net als dat bij mijn makelaar voorbeeld gold, is het onmogelijk om als ondernemer van alles op de hoogte te zijn. Om overal kennis van te hebben. Of slimme hacks om sneller/beter te kunnen ‘marketingen’.

En vergeet ook zeker het netwerk niet. Wie heeft er niet ooit een hoofdpijn traject gehad bij het bouwen van een nieuwe site? Wel lekker dan als jouw marketingbureau flink wat risico op hoofdpijn weg kan nemen omdat ze de juiste partij voor de klus al kennen.

En tuurlijk moet Bambuu ook betaald worden. Krijgen wij ook iedere maand salaris. En sturen wij ook facturen voor hetgeen we doen. Maar wat als je door het uitbesteden van je marketing meer tijd hebt om aan je bedrijf te werken? Om je klanten beter van dienst te kunnen zijn? Om je product verder te professionaliseren? Dat is toch ook wat waard?

De afgelopen 5 jaar heb ik bij Bambuu tientallen bedrijven geholpen met het professionaliseren van hun marketingbeleid en -aanpak. Veel daarvan deden het deels ook zelf, maar zijn nu trots te kunnen melden dat ze weer effectief zijn als ondernemer. Dat ze tijd overhouden om aan hun bedrijf te werken, in plaats van Facebook Ads te maken en Marketing Automation in te regelen.

Benieuwd hoe wij dat doen? Hoe wij jouw marketingfundament kunnen leggen of deze kunnen verbeteren? Laat mij jouw grootste uitdaging weten, dan schets ik een beeld hoe we dat gezamenlijk op kunnen lossen. Met de specialistische hulp van mijn kundige collega’s. Zo kun jij je weer volledig focussen op het doorontwikkelen van je bedrijf, medewerkers, product of kwaliteiten..

Arrow icon
Dennis Veldhuis
Dennis Veldhuis
Marketeer / Project Manager

Interesse in onze aanpak? Laat Bambuu meekijken met je uitdagingen.

Bekijk of je in aanmerking komt voor een vrijblijvende nulmeting door onze specialisten.

No items found.