Marketing automation | Meer dan e-mails met wachtacties

Even een download op je website, formuliertje erop en je marketing automation software drie mails laten versturen. Tik, Tik, Klaar.. En je hebt een leadmachine gebouwd. Toch is marketing automation veel meer dan geautomatiseerd een paar extra mails versturen.

Marketing automation is geen onbekend fenomeen meer binnen het huidige marketinglandschap. Sterker nog, het zit standaard in de marketingacties die wij voor veel van onze klanten uitvoeren. Top natuurlijk, want als Certified Consultant van ActiveCampaign hebben wij alle kennis in huis om marketing automation succesvol in te zetten.

Maar wanneer is marketing automation dan succesvol? En, kun je meer ‘automaten’ dan het opvolgen van een bepaalde download?

Wat is marketing automation?

Marketing automation is veel meer dan het geautomatiseerd versturen van een trits aan e-mails nadat een contact een download heeft gedaan. Sterker nog, dit zijn de basisbeginselen van marketing automation software als ActiveCampaign, HubSpot of Sharpspring. Als je écht de volledige potentie van een dergelijke tool wilt benutten, haak je ook je sales team aan binnen het systeem. Dan kun je écht het verschil maken voor jouw organisatie.

Haak sales ook aan binnen je marketing automation software en begeleid klanten effectief én efficiënt van Marketing Qualified Lead (MQL) naar Sales Qualified Lead (SQL) en uiteindelijk tot (terugkerende) klant

Wanneer is marketing automation succesvol?

Wanneer marketing automation succesvol is, is voor iedereen anders en afhankelijk van je doelstellingen, doelgroep, organisatie en de volwassenheid van je marketing. Zo kun je bij een succesvol marketing automation systeem bijvoorbeeld denken aan het behalen van onderstaande doelstellingen:

  • Meer omzet uit (bestaande leads);
  • Sales tijd effectiever benutten;
  • Meer sales afspraken uit leads, zonder er meer tijd aan te besteden;
  • Een lagere kosten per klant
  • Verhoging van het aantal terugkerende klanten
  • etc. etc. etc.

Marketing automation zonder e-mails

Hoewel marketing automation software voornamelijk bekend staat om het geautomatiseerd versturen van e-mails, kun je véél meer met dergelijke systemen. 

Automatiseer je marketing én sales

We kunnen nog wel even doorgaan met voorbeelden waarvoor je marketing automation (ook) in kunt zetten, maar laten we het hier voor nu even bij houden. Het liefst laten we het gewoon persoonlijk (of digitaal) aan je zien zodat we, op basis van jouw wensen, kunnen kijken wat we bij jou kunnen automatiseren. Schiet hier gerust een afspraak met mij in. Tijdens een afspraak bespreken we jouw huidige processen, waarna ik met voorbeelden kan komen hoe we jouw marketing- en salesprocessen zouden kunnen optimaliseren. Tot snel?


Maandelijks de Thought Starter in je mailbox?
Meer weten of een vraag?
Wij helpen je graag!
Vul het formulier in en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.
Bedankt voor je inschrijving!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Klik op bovenstaande button om de gegevens te verzenden. We zullen je gegevens gebruiken om contact met je op te nemen. Meer informatie lees je in de privacyverklaring.

Gratis proefperiode
Vrijblijvend starten met marketing automation
Vraag nu direct een vrijblijvende trial van ActiveCampaign aan. Vervolgens heb je 14 dagen de tijd om ActiveCampaign van voor tot achter te testen.
Bedankt voor je aanvraag! Binnen enkele ogenblikken ontvang je een mail met inloggegevens om de komende 14 dagen ActiveCampaign te ontdekken!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Interessant voor jou?

Online Concurrentie Check.

Laat onze specialisten uitzoeken wat jij kan leren van de aanpak van je concurrent:

Check aanvragen
Bedankt voor jouw interesse. Je hoort spoedig van ons.
Oeps! Er ging iets fout bij het versturen.
Meer klanten uit jouw website?

Laat mij eens met je meedenken!

Bel, app of mail mij om jouw uitdagingen te bespreken.

Bart Degeling
Partner / Consulent

06 - 10 88 10 99 (WhatsApp)
bart@bambuu.nl